مرتضی مقدمی، مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران درخصوص آخرین وضعیت ۶۳۰واگن تهران، گفت: «از قرارداد ساخت ۶۳۰واگن 5 سال میگذرد و در آن زمان شورای اقتصاد تأمین اعتبار خرید ۲۰۰۰دستگاه واگن با فاینانس خارجی را صادر کرد که قرار بود در این مدل به توان ۵۵درصد داخلیسازی برسیم.» او با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ این قرارداد ابلاغ شد اما عملیاتی شدن این قرارداد منوط به عملیاتی شدن فاینانس و پرداخت ۱۵درصد سهم دولت بهعنوان پیش پرداخت بود، به ایسنا گفت: «در ادوار گذشته پرداخت ۱۵درصد پیش پرداخت توسط دولت بهطور جدی پیگیری نشد؛ اما در این دوره مدیریت شهری بهدلیل ارتباط خوبی که بین دولت و شهرداری وجود دارد خوشبختانه مسئله تهاتر نفت برای تأمین ۱۵درصد پیش پرداخت عملیاتی شد.» او افزود: «درست است که ما از طریق فاینانس این ۶۳۰واگن را تأمین مالی کردیم؛ اما قراردادی که منعقد شده این است که از ۶۳۰واگن صرفا ۵۶واگن یا 8قطار بهصورت آماده از چین بیاید و ۵۷۴واگن در تهران ساخته شود.» مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران گفت: «در این قرارداد موسوم به ۶۳۰واگن، ۲۵درصد افزایش یا کاهش پیشبینی شده بود که با توجه به نیاز متروی تهران با تعامل دولت و شهرداری قرار شد که از این ظرفیت ۲۵درصد استفاده کرده و ۱۶۰واگن در قالب ۶۳۰واگن اضافه شود که نهایتا تعداد واگنهای این قرارداد به ۷۹۰واگن رسید که باید ظرف مدت مشخصی این واگنها تحویل متروی تهران داده شود.»
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب :
191212
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/xGoD3
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved