• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191156
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGo3B
+
-

ماراتن استعفا!

تصاویری که از دوی ماراتن شیراز منتشر شد، مدیریت فدراسیون دوومیدانی را با تغییرات روبه‌رو کرد. هاشم صیامی، رئیس فدراسیون به‌دلیل انتقادهایی که روزهای گذشته به پوشش برخی از شرکت‌کنندگان این ماراتن وارد شده بود، استعفا داد و وزیر ورزش هم با این استعفا موافقت کرد. خیلی از افرادی که در این رقابت شرکت داشتند، از پوشش کامل برخوردار بودند اما عده کمی نیز شیوه متفاوتی را در پیش گرفتند و همین ماجرا حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت.
 
  ماراتن شیراز، دوره دوم
این دومین دوره‌ای بود که مسابقه‌های ماراتن شیراز برگزار می‌شد؛ مسابقاتی که دوره قبلی نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود، این بار هم افراد مختلفی را از سراسر ایران به شیراز کشاند. این مسابقه جمعه، به مناسبت روز شیراز، به مسافت 10کیلومتر و با حضور 350‌دونده مرد و زن برگزار شد. هر کدام از شرکت‌کننده‌ها 700هزار تومان برای حضور در این رقابت پرداخت کرده بودند و بسیاری از آنها گلایه داشتند که چرا در قبال ورودیه‌ای که پرداخت کرده‌اند، امکانات ضعیفی در اختیارشان گذاشته شده است. اما حاشیه اصلی حین برگزاری مسابقه اتفاق افتاد و با این ماجرا، بقیه اتفاقاتی که در این ماراتن اتفاق افتاده بود، فراموش شد.
 
  تصاویر دردسرساز
انتشار برخی تصاویر از ماراتن شیراز از شرکت‌کنندگان زنی که حجاب نداشتند، به سرعت واکنش‎برانگیز شد و کار به جایی رسید که وزارت ورزش بعد از 2روز واکنش نشان داد. طبق گفته مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش مسئولان برگزاری مسابقات، مسیر جداگانه‌ای را برای دوی زنان و مردان مشخص کرده بودند اما عده‌ای که نه از قبل در مسابقات ثبت‌نام کرده بودند و نه لباس‌شان شماره داشت، آخر مسابقه خودشان را به مسیر رسانده بودند؛ افرادی که لباس‌شان خارج از عرف جامعه بود. اما این مسئله درحدی بود که وزارت ورزش در واکنش به این اتفاق، این حرکت را تلاشی برای عادی‌سازی رفتارهای خلاف عرف عنوان کرد.
 
  از ماراتن بین‌المللی تا استعفای فوری
این اتفاقات فدراسیون دوومیدانی را به‌عنوان متولی اصلی این ماراتن نشانه گرفت. صیامی که برای سال آینده برنامه داشت و می‌خواست ماراتن شیراز را بین‌المللی کند، خیلی زود استعفا داد و حمید سجادی، وزیر ورزش هم خیلی طول نکشید که با این استعفا موافقت کرد. سجادی از روزهای اولی که به‌عنوان وزیر ورزش از مجلس رأی اعتماد گرفته بود، چندان دل خوشی از مدیریت صیامی در دوومیدانی نداشت و بارها شایعه شده بود که آنها اختلاف دارند، هر چند این شایعات تکذیب شده بود. به هر حال صیامی از دوومیدانی جدا شد و حالا همه منتظر انتخاب سرپرست برای این فدراسیون هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید