• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190943
+
-

این‌بار جدی است؟

رئال مادرید که جام‌های داخلی را جدی نمی‌گیرد، امشب می‌خواهد کوپا را ببرد

این‌بار جدی است؟

رئال‌مادرید در قرن حاضر هم لالیگا را شوخی گرفته، هم کوپا دل‌ری را. در واقع رئال‌مادرید که 14بار قهرمان مهم‌ترین تورنمنت اروپا شده، پادشاه اروپا محسوب می‌شود و 100 جام مهم در تاریخ خود دارد، در قرن بیست‌ویکم یک‌بار هم نتوانسته 2‌فصل متوالی قهرمان لالیگا شود. قرن جدید دوران سلطه بارسلونا بر لیگ داخلی بوده. در جام‌حذفی هم اوضاع به همین منوال است. رئالی‌ها این تورنمنت را جدی نمی‌گیرند. آنها در سال‌های اخیر به تیم‌هایی مثل آلکورکون که نامش را هم نشنیده بودیم باخته و حذف شده‌اند. کهکشانی‌ها تازه دنبال بیستمین جام حذفی خود هستند؛ آن هم با عبور از سدهای محکمی مثل ویارئال، اتلتیکو‌مادرید و بارسلونا. امشب اوساسونا که تیمی سخت‌جان است و همین هفته گذشته 70دقیقه مقابل بارسای 10‌نفره مقاومت کرده بود، شاید رؤیای رند شدن جام‌های رئال در کوپا دل‌ری را خراب کند.

وینیسیوس پادشاه دریبل اروپا و بهترین دریبل‌زن زیر 23سال جهان است. او هر 15‌دقیقه و 32‌ثانیه یک دریبل موفق داشته و 50.3‌درصد دریبل‌هایش موفق بوده. هموطنش آنژلو گابریل در سانتوس در رده دوم قرار دارد که هر 13‌دقیقه و 56‌ثانیه یک دریبل زده و 64.2‌درصد دریبل موفق را داشته اما با توجه به اینکه در سطح پایین‌تری بازی می‌کند، در این شاخص بعد از وینیسیوس قرار گرفته است. جمال موسیالا از بایرن و محمد کودوس از آژاکس در رده‌های بعدی قرار گرفتند. رودریگو با هر 25‌دقیقه و 42‌ثانیه یک‌دریبل و 61.1درصد دریبل موفق در رده پنجم جای گرفته است.

   لوس‌بلانکوس (سفیدها) در واقع اکنون 4‌بازی از 8‌بازی اخیر خود در لالیگا را باخته‌اند و با توجه به اختلاف 14امتیازی با بارسای صدرنشین، کوچک‌ترین امیدی برای قهرمانی لیگ ندارند و حتی رده دوم را هم به اتلتیکو واگذار کرده‌اند اما هنوز 2‌جام دیگر در پیش است؛ حذفی و لیگ قهرمانان.
   رئال‌مادرید نزدیک یک‌دهه است که جام حذفی را نبرده. آخرین‌بار سال2014 بود که رئالی‌ها کوپا دل‌ری را فتح کردند.
   رئال مادرید تا به امروز در 39‌فینال حضور داشته که 19‌بار قهرمان شده است. رئالی‌ها اگر امشب برنده از زمین خارج شوند، نیمی از فینال‌ها را برده و نیمی را باخته‌اند.
   رئال در سال‌های 2011 و 2014 با پیروزی مقابل بارسلونا قهرمان این تورنمنت شد. آخرین‌باری که رئال در مقابل تیمی به جز بارسا در فینال کوپا پیروز شد و به قهرمانی رسید، به سال1993 برمی‌گردد که مادریدی‌ها با غلبه بر ساراگوسا به قهرمانی رسیدند.
   در رقابت‌های این دوره 126تیم حاضر بودند. بارسلونا با 31قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام است اما فصل پیش رئال بتیس قهرمان شد که این سومین جام آنها در کوپا بود. حتی بیلبائو نیز از رئال در کوپا پرافتخارتر است با 23جام در 39فینال که به‌اندازه فینال‌های رئال بوده است.
   رئال باید در فاصله 72‌ساعت تا بازی رفت با سیتی در فینال کوپا مقابل اوساسونا در ورزشگاه لاکارتوخای سویا حاضر شود. به همین دلیل درصورت قهرمانی، هیچ جشنی در کار نخواهد بود. تمام تمرکز تیم روی بازی با سیتی خواهد بود.
   آنچلوتی مدت‌ها قبل در رویارویی با اوساسونا به سرمربی این تیم گفته بود همدیگر را در فینال حذفی می‌بینند. حالا پیش‌بینی او به تحقق پیوسته است. او به مالدینی هم گفت میلان را در فینال لیگ قهرمانان می‌بیند.
   ادواردو کاماوینگا، درصورت قهرمانی در جام حذفی، تمام عناوین را در سطح باشگاهی به‌دست خواهد آورد، درحالی‌که تنها 20‌سال سن دارد. او چیزی نمانده بود جام‌جهانی را هم با فرانسه ببرد. شاید به همین دلیل است که منچستریونایتد برای خرید او با 130میلیون یورو وارد عمل شده. لیورپول هم این بازیکن را می‌خواهد اما به‌نظر می‌رسد غیرقابل‌فروش باشد.
   آمار رئال مادرید با داوری سانچس مارتینس در تمامی رقابت‌ها؛ 25بازی، 16برد برای رئال، 6مساوی، 3باخت، 40کارت زرد و دو کارت قرمز برای این تیم.
   با توجه به افشای رسوایی رشوه بارسلونا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران، کمیته ضدفساد دولت اسپانیا، تحقیقات را در مورد سرمایه و املاک 4‌داور سابق و کنونی فوتبال اسپانیا آغاز کرده است؛ کارلوس کلوس گومس، سانتیاگو خایمه لاتره، الخاندرو ارناندس ارناندس و خوسه ماریا سانچس مارتینس. پرونده‌ای درباره املاک و ثروت خارج از قاعده این داوران باز شده است. کلوس گومس در دوران قضاوتش یکی از داوران ضدرئالی بود که در حال حاضر سرپرست بخش داور ویدئویی در کمیته داوران فوتبال اسپانیاست. او 7‌ملک به ارزش مجموعا یک‌میلیون یورو در اختیار دارد. او در سال2007 یک ویلا در ساراگوسا به مساحت 813‌مترمربع خرید و در سال2013 نیز 4ملک خرید. او در سال2016، 2‌ملک دیگر خرید و آخرین ملک او نیز در مادرید است. سانچس مارتینس، داور اصلی بازی شنبه در فینال کوپا خواهد بود و خایمه لاتره نیز سرپرست اتاق داور ویدئویی. سانچس مارتینس یک ملک 164‌متری در مورسیا در سال2019 خریده که شامل 2‌منطقه پارکینگ و یک انباری است. او در اواخر سال2022 نیز یک‌پارکینگ دیگر خریده است. ارناندس ارناندس، دیگر داور ضدرئالی است که مورد تحقیق قرار گرفته است.

 لوس‌روژیلوس (لقب اوساسونا) از زمان بازی لالیگایی در ژانویه2011، در هیچ رقابتی موفق به غلبه بر رئال‌مادرید نشده است.

شاگردان کارلو آنچلوتی در نیمه نهایی مسابقات بارسلونا را شکست دادند درحالی‌که اوساسونا از اتلتیک‌بیلبائو گذشت و تنها برای دومین‌بار به فینال رسید.

اوساسونا بهترین گلزن رقابت‌های این فصل را در ترکیب خود دارد؛ کیکه گارسیا با 5‌گل زده.

این خبر را به اشتراک بگذارید