• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190940
+
-

جنگ سهمیه

امروز و فردا در انگلیس تیم‌ها برای قهرمانی، سهمیه و فرار از سقوط می‌جنگند

جنگ سهمیه

در انگلیس با توجه به پنجمین پیروزی پیاپی لیورپول (این‌بار مقابل فولام) و شکست دیرهنگام منچستریونایتد از برایتون، شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط قرمزهای آنفیلد افزایش یافت. حالا تنها 4امتیاز بین لیورپول با منچستریونایتد رده چهارمی فاصله است. یاران یورگن کلوپ ساعت20امشب بازی سختی با برنتفورد دارند. لیورپولی‌ها بازی رفت را با نتیجه  3 بر یک به این تیم باخته‌اند. یونایتد فرداشب در زمین وستهم به میدان می‌رود. با توجه به بازی فرداشب نیوکاسل با آرسنال، این احتمال هم وجود دارد که 2‌غول قرمز انگلستان بتوانند نیوکاسل را به زیر بکشند و سهمیه را از چنگ باشگاه متعلق به عربستان درآورند.
   منچسترسیتی هم که با برد 3 بر یک مقابل وستهم صدر را دوباره از آرسنال پس گرفته، امروز با لیدزیونایتد بازی دارد. لیدز همین چند روز پیش سرمربی خود را تغییر داد و سم آلردایس را به‌جای خاوی گارسیا به خدمت گرفت تا او این تیم را از سقوط نجات دهد. آلردایس با 6جایزه سرمربی برتر‌ ماه لیگ برتر از آنچلوتی و مورینیو و خیلی مربیان بزرگ دیگر دستاورد بهتری دارد. باید دید او می‌تواند لیدز و آرسنال را همزمان نجات دهد؟ چشم توپچی‌ها به این مسابقه است بلکه من‌سیتی امتیازی از دست بدهد.
   گروه منچسترسیتی که باشگاه‌های منچسترسیتی (انگلیس)، خیرونا (اسپانیا)، پالرمو (ایتالیا)، لومل (بلژیک)، بمبئی‌سیتی (هندوستان)، تروا (فرانسه)، نیویورک‌سیتی (آمریکا)، سیچوان جیونیو (چین)، ملبورن سیتی (استرالیا)، یوکوهاما مارینوس (ژاپن) و مونته‌ویدئو سیتی (اروگوئه) را تحت مالکیت خود دارد، یک باشگاه دیگر را نیز به مجموعه بزرگ خود اضافه کرد. باهیا در برزیل تازه‌ترین و دوازدهمین باشگاه زیرمجموعه مالکان اماراتی منچسترسیتی است.
   ارلینگ هالند به وستهم هم گل زد؛ ۴۵‌بازی در همه رقابت‌های این فصل و 51گل. فعلا از رکورد گل‌های یک فصل آلن شیرر، دیدیه دروگبا و ساموئل اتوئو (۳۷‌گل)، تیری آنری (۳۹‌گل)، اندی کول (۴۱‌گل)، رود فان‌نیستلروی (۴۴‌گل)، کریستیانو رونالدو (۴۷‌گل) و زلاتان (۵۱گل) گذشته. با توجه به بازی‌های باقیمانده، احتمالا او کار سختی برای عبور از رکورد هنریک لارسن (۵۳گل)، ماریو ژاردل (۵۶گل) و حتی لوئیس سوارس (۵۹گل) و کریستیانو رونالدو (۶۱گل) نخواهد داشت. با وجود این، او برای شکستن رکورد لیونل مسی نیاز به ۲۳‌گل دیگر خواهد داشت. ستاره آرژانتینی در سال 12-2011 در تمامی رقابت‌ها مجموعا ۷۳‌بار موفق به گلزنی شده بود.
   مهاجم نروژی با 38گل زده در این فصل از رکورد آلن شیرر و اندی کول که در لیگ 22تیمی و 42مسابقه‌ای ثبت شده بود، عبور کرد.
   بچه‌غول تنها با کمتر از یک فصل حضور در من‌سیتی به نهمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه تبدیل شد. بیشترین سهم در این هزار گل را این بازیکنان داشته‌اند؛ سرخیو آگوئرو (124گل)، رحیم استرلینگ (120‌گل)، گابریل ژسوس (94گل)، کوین دی‌‌بروینه (79گل)، ریاض محرز (78‌گل) و ارلینگ هالند (51گل).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید