• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190942
+
-

جای خالی مارادونا

ناپولی قهرمان شد؛ سومین قهرمانی پس از 33سال در هفته33

جای خالی مارادونا

از وقتی گواردیولا از ناپولی و اسپالتی تعریف کرده و آنها را بهترین تیم این فصل اروپا نامیده، پارتنوپی روز خوش به‌خود ندیده‌اند. آنها پس از این تعریف از اروپا و جام‌حذفی کنار رفتند و قهرمانی لیگ را هم هر هفته به تعویق می‌انداختند. شاگردان اسپالتی برای دومین هفته پیاپی باز هم یک-یک متوقف شدند اما این‌بار این نتیجه باعث نشد قهرمانی‌شان دوباره عقب بیفتد و ناپلی‌ها مجبور شوند تا بازی فردا مقابل فیورنتینا برای جشن سومین قهرمانی تاریخ‌شان منتظر بمانند. پیروزی 2بر صفر لاتزیو مقابل ساسولو هم مانع قطعی شدن قهرمانی ناپولی نبود و با توجه به فاصله 16امتیازی این دو تیم در فاصله 5هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی به یادگاران دیگو مارادونا رسید. مردم شهر ناپل به‌طرزی دیوانه‌وار این شب را در خیابان‌ها جشن گرفتند و گریه و پایکوبی کردند. پس از پایان مسابقه ده‌ها هوادار ناپولی که خود را به ورزشگاه داچیا آره‌نا رسانده بودند به زمین ریختند. در همین حین 50هوادار اودینزه هم برای مقابله با آنها وارد زمین شدند و آشوب در گرفت و درگیری‌ها به خیابان نیز کشیده شد.
   دیگو مارادونا 2‌سال پیش از سومین قهرمانی تاریخ تیم ملی آرژانتین از دنیا رفت و 2‌سال و نیم قبل از سومین قهرمانی تاریخ ناپولی.  در واقع به‌نوعی می‌توان گفت تاریخ تکرار شده است. سال 1986 آرژانتین به همراه مارادونا قهرمان جام‌ جهانی شد و در فصل 87-1986 ناپولی به همراه مارادونا به قهرمانی سری‌‌آ رسید. سال 2022 آرژانتین قهرمان جام‌ جهانی قطر شد و حالا ناپولی قهرمان سری‌آ شده.
   یوونتوس با 38قهرمانی، میلان با 19و اینتر با 18‌قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ ایتالیا هستند. ناپولی تازه به رکورد 3‌قهرمانی آاس‌رم رسیده است.
   سومین قهرمانی ناپولی ٣٣‌سال بعد از آخرین قهرمانی در هفته سی‌و‌سوم سری‌آ اتفاق افتاد. اسپالتی قهرمانی را درحالی‌که اشک می‌ریخت، به برادرش مارچلو تقدیم کرد که 4‌سال پیش از دنیا رفت.
   لوچانو اسپالتی با 64‌سال و 58‌روز، مسن‌ترین فردی است که موفق به فتح اسکودتو شده است. رکورد قبلی متعلق به مائوریتزیو ساری با یوونتوس در فصل 20-2019 (61‌سال و 203روز) بود.
   ویکتور اوسیمن با گلزنی برابر اودینزه با 22‌گل و با عبور از ساموئل اتوئو به بهترین گلزن آفریقایی تاریخ سری‌آ تبدیل شد. مهاجم نیجریایی با 46‌گل زده در تاریخ لیگ ایتالیا با رکورد ژرژ وه‌آ برابری کرد؛ بیشترین تعداد گل توسط یک بازیکن از قاره آفریقا در تاریخ سری‌آ. او همچنین موفق شده است که چهارمین بازیکن در تاریخ ناپولی باشد که به رکورد بیشتر از 20‌گل در یک فصل لیگ می‌رسد؛ کاوانی، مرتنز و ایگواین، 3‌نفر قبلی بودند.
   کواراتسخلیا یا همان کوارادونا نخستین بازیکن این فصل سری‌آ است که به رکورد بیشتر از 10‌گل و بیشتر از 10پاس‌گل رسیده است. او دومین بازیکن در تاریخ 5‌لیگ معتبر اروپاست که در نخستین فصل حضورش بیش از 10‌گل و بیش از 10‌پاس‌گل ثبت کرده است.
   با مشخص شدن برنده اسکودتو، حالا رقابت اصلی در لیگ دسته اول ایتالیا بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده است که 6‌مدعی شامل لاتزیو 64‌امتیازی، یوونتوس 63‌امتیازی، اینتر 60‌امتیازی، آتالانتای 58‌امتیازی، میلان 58‌امتیازی و رم 58‌امتیازی دارد.
   تساوی‌ رم و میلان، برد ۶ گله اینتر مقابل ورونا و سومین برد متوالی آتالانتا، شرایط عجیبی را در منطقه سهمیه UCL به‌وجود آورده. رم که تا ۳‌هفته قبل در رده سوم جدول حضور داشت، حالا به رده هفتم رفته و آتالانتا، از رده هفتم به جایگاه پنجم رسیده. امروز و فردا در هفته سی‌وچهارم سری‌آ تیم‌های دوم تا هفتم جدول رده‌بندی در ۳‌بازی، به مصاف یکدیگر می‌روند. ساعت 16:30امروز آث‌میلان از لاتزیو پذیرایی می‌کند و ساعت 19:30آاس‌رم میزبان اینترمیلان است. فردا ساعت14آتالانتا با یوونتوس بازی دارد. چه شود!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید