• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190847
+
-

نقل قول/نیاز به ترویج طب ایرانی داریم

حسین رضایی زاده، معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:
باید با ترویج آموزه‌های درست و علمی طب ایرانی به سمت جامعه سالم‌تر و پویاتر حرکت کنیم تا بروز و شیوع بیماری‌ها کاهش یافته و سطح و کیفیت سلامتی هم ارتقا پیدا کند. اگر به‌دنبال داشتن جامعه سالم باشیم باید با ترویج آموزه‌های درست و مستند و علمی طب ایرانی، خصوصاً برای نسل بعدی و گروه مخاطب کودک، نوجوان و جوانان، با زبان گویا و شیوای امروزی که متناسب با شرایط جوامع شهری و صنعتی امروزی باشد، به سمت جامعه سالم‌تر و پویاتر حرکت کنیم تا بروز و شیوع بیماری‌ها کاهش یافته و سطح و کیفیت سلامتی نیز ارتقا پیدا کند.

بارگذاری ۷۹نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران
امیرحسین حبیبیان، مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران:تاکنون ۷۹نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران بارگذاری و تعریف شده است. این بیماران می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند و در این میان بیماران موکوپلی ساکاریدوز جزو پرهزینه‌ترین بیماران براساس نسخ سرپایی دارو هستند و از مبتلایان این نوع بیماری تاکنون ۲۳۸نفر در سامانه ثبت شده‌اند. در 6‌ماه گذشته این بیماران ۱۲۹بار مراجعه برای نسخ سرپایی داشتند که نزدیک به ۳۵میلیارد تومان هزینه به‌خود اختصاص داده‌اند.

ایجاد ۴۲۰هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد
مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد: سال گذشته با ایجاد ۴۲۰هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد، ۸۴درصد برنامه اشتغال مددجویان محقق شد. در این مدت در مجموع ۲۴هزار میلیارد تومان از منابع مختلف جذب شد و به حوزه اشتغال اختصاص یافت که اتفاق مهمی است هم از جهت مقایسه نسبت به سال پیش از آن و هم در مقایسه با دستگاه‌های فعال در این زمینه، نشان از پیشرفت‌دارد.

سرطان، مهم‌ترین معضل  حوزه سلامت
محمداسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
دومین دلیل مرگ ایرانیان بیماری سرطان است که بالاترین بار هزینه را برای دولت، خیریه‌ها و مردم به همراه دارد و از نظر روانشناختی اجتماعی نیز مهم‌ترین معضل در حوزه سلامت محسوب می‌شود. از همین رو معضل سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با کمترین بودجه، رتبه اول را در میان همه مراکز تحقیقات دانشگاه دارد، توجه ویژه‌ای به حوزه سرطان و چگونگی برخورد با آن و جمع‌آوری دانشمندان سراسر کشور برای کمک به بیماران دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید