• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190770
+
-

3گام شهرداری برای 36هزار کارگر

ایجاد ثبات شغلی، پرداخت به‌موقع و استفاده کامل از خدمات

گزارش
3گام شهرداری برای 36هزار کارگر

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

مراسم روز جهانی کارگر با حضور 1500کارگر شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد. خبرهای خوش آقای شهردار و معاونش برای بهبود معیشت کارگران در سال‌جاری، تقدیر از 10کارگر نمونه تهران و تقدیر وزیر کار از خدمت‌رسانی شهرداری تهران به مردم پایختخت از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم بود.

تقدیر وزیر کار از شهرداری تهران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته از اقدامات شهرداری تهران برای ارتقای وضعیت کارگران تقدیر کرد. سیدصولت مرتضوی در مراسم روز جهانی کارگر گفت: در 2سال گذشته بنده به‌عنوان یک کارشناس وقتی شرایط را بررسی می‌کنم، درمی‌یابم خوشبختانه در شهرداری تهران علاوه بر اینکه حقوق کارگران تامین شد و افزایش پیدا کرد، کارهای خوبی نیز در رابطه با ارتقای شرایط آنها صورت گرفت. او ادامه داد: در کنار این مورد، شهر تهران طی ۲۰‌ماه گذشته در ابعاد مختلف عمرانی، حمل‌ونقل عمومی و... پیشرفت‌های خوبی داشت. همچنین در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران هرجا چالشی احساس‌ کرد، ورود مؤثر برای حل مشکل داشت؛ برای انجام همه این اقدامات مؤثر به برادر عزیزم آقای زاکانی خدا قوت می‌گویم. من شهادت می‌دهم در کمتر جلسه‌ای از جلسات دولت بوده‌است که از نگاه کارشناسانه و دغدغه‌محور آقای زاکانی برای شهر تهران بهره‌مند نشده باشیم.
ایجاد ثبات شغلی، پرداخت به‌موقع و استفاده کامل از خدمات، 3اقدام شهرداری برای بهبود کیفیت زندگی کارگران در دوره پیش‌روست. این 3گام را روز گذشته شهرداری تهران در مراسم روز جهانی کارگر اعلام کرد.
علیرضا زاکانی در میان 1500کارگر از جامعه 38هزار نفری کارگران شهرداری تهران گفت: هدف این دوره از مدیریت شهری تحقق 3اقدام مهم برای کارگران عزیز است؛ نخست ایجاد ثبات شغلی برای خانواده 101هزار نفری که شامل کل کارکنان کارمند و کارگر شهرداری تهران می‌شود؛ چراکه مسئله ثبات برای خانواده کارگران بسیار مهم است و ما در تلاشیم شرایطی را ایجاد کنیم تا کسی با آینده زندگی این قشر زحمتکش بازی نکند.
به‌گفته شهردار تهران، دومین مورد پرداخت به‌موقع و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران است. زاکانی افزود: به همین علت در نوع قراردادی که با پیمانکاران تنظیم می‌کنیم در تلاشیم شرایط را طوری جلو ببریم که کسی نتواند به کارگران ظلم کند تا اجرای عدالت اجتماعی محقق شود. برای رسیدن به این هدف نیز راهکارهایی درنظر گرفته شده‌ است. زاکانی سومین محور را تسری خدماتی که بدنه 63هزار نفری فعلی دریافت می‌کنند، به 38هزار نفر باقی مانده اعلام کرد تا همه کارکنان به‌طور یکسان از آن بهره‌مند شوند.

رونمایی از بسته خرسند‌ساز2؛ به‌زودی
مجتبی باقری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی در این مراسم با ارائه آماری از بسته خرسند‌ساز یک که از آبان 1401در شهرداری تهران عملیاتی شد، اعلام کرد: بسته خرسند‌ساز 2با محور پرداختن به مسکن کارگران به‌زودی رونمایی می‌شود.
12هزار همکار از درمان رایگان بهره‌مند شدند
383فرزند به خانواده شهرداری تهران افزوده شد
600میلیارد تومان در قالب خرید اعتباری از شهروند و اتکا توسط همکاران مصرف شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید