• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190765
+
-

تراموا به این زودی به تهران نمی‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضرورت احداث مد حمل‌ونقل ریلی را تشریح کرد و از آغاز مطالعات آن خبر داد

گزارش
تراموا به این زودی به تهران نمی‌رسد

زینب زینال زاده-روزنامه‌نگار

احداث تراموا در تهران، مورد تأکید شهردار پایتخت است. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران دیروز در حاشیه یکصد و چهل و چهارمین جلسه در جمع خبرنگاران به تشریح ضرورت این مد حمل‌ونقلی پرداخت و گفت: «شورا بودجه امسال شهرداری که ۷۸هزار میلیارد تومان بود را روی ۶۵هزار میلیارد تومان تنظیم کرد و ۱۰هزار میلیارد تومان را هم به بخش حمل‌ونقل عمومی اختصاص داد. چراکه تأکید مدیریت شهری روی بخش حمل‌ونقل عمومی است؛ بنابراین امیدواریم امسال ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود و با فعال‌شدن قرارداد 630دستگاه واگن مترو بتوانیم شاهد تحول در ناوگان ریلی باشیم. درخصوص ورود تراموا به پایتخت هم نیاز به مطالعات کارشناسی و دقیق است که باید این کار انجام و سپس لایحه آن به شورا ارسال شود. اگر نتایج مطالعات مبنی بر ضرورت وجود تراموا در تهران باشد قطعا از سوی شورا و شهرداری حمایت می‌شود؛ اما امسال هیچ برنامه‌ای برای اجرایی‌شدن این مد حمل‌ونقلی وجود ندارد و فقط مطالعات آن شروع می‌شود.»

نباید به‌سلامت نگاه سطحی داشت
به مناسبت هفته سلامت سوده نجفی در نطق پیش از دستور گفت که هفته ملی سلامت بهانه‌ای است تا توجه همه ازجمله مدیران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به‌سلامت به‌عنوان یک حقوق بنیادین جلب شود. عضو هیأت‌رئیسه شورا با بیان اینکه سلامت یکی از حیاتی‌ترین مسائل کشور است و نباید با نگاه‌های سطحی در سیاستگذاری، اهمیت آن تقلیل یابد، تأکید کرد: «کمیته‌ای تحت عنوان سلامت در کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا برای پیگیری مسائل مرتبط با این بخش تشکیل شده است. همچنین در راستای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های مطلوب شهری، 3کارگروه سلامت شهروندی، بهداشت محیط و کاهش خطر تشکیل شده است.» در پایان نطق هم از جهادگران حوزه سلامت(عبدالجلیل کلانتری‌هرمزی، فرناد ایمانی، ایرج زعفرانی، لیلا زعفرانی و نصیبه عنبرستانی) تقدیر شد. این گروه پزشکانی بودند که به‌دلیل خدمات خود، در این روز به شورا دعوت شده بودند.

موافقت با طرح کاهش تورم و افزایش تولید
طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید» به پیشنهاد احمد صادقی دیروز در صحن شورا مطرح شد و نمایندگان با آن موافقت کردند. براساس این طرح مقرر شد شهرداری تهران در مدت یک‌ماه لایحه‌ای در این خصوص تهیه کند و به شورا ارائه دهد. احمد صادقی در تشریح این طرح گفت: «یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی که می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال ایفای نقش کند، مجموعه ارکان مدیریت شهری یعنی هم شورا و هم شهرداری است. ‌باید سهم مدیریت شهری در ارائه خدمت و سبد خانوار تبیین شود تا منجر به کاهش فشار اقتصادی هزینه‌های زندگی بر خانواده‌ها شود.»

تصویب گزارش تفریغ بودجه1400
بررسی لایحه شهردار تهران درخصوص تفریغ بودجه(بررسی نهایی اجرا شدن بودجه) سال۱۴۰۰، مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود. محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا در جریان ارائه این گزارش گفت: «در سال۱۴۰۰ بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل اختصاص‌ یافته بود که با توجه‌به موضوع حقوق و دستمزد به ۱۱هزار و ۴۰۰میلیارد تومان رسید. به همین دلیل شهرداری در نهایت ۴۰۰میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای کمتر اختصاص داده که تفاوت چندانی با اصل بودجه پیش‌بینی‌شده ندارد و در حوزه هزینه‌ای با کاهش روبه‌رو بوده است.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید