• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190775
+
-

برخورد با تخلف در شهرداری تهران

دیروز در صحن شورای شهر تهران، موضوع بازداشت برخی از کارکنان شهرداری تهران مطرح شد. مهدی عباسی از اعضای شورا در این جلسه گفت:‌ «سال گذشته هم دستگاه امنیتی کشور با رصد اطلاعاتی چند نفر را در دفتر شهردار تهران به‌دلیل مسائل مختلف ازجمله مسئله مالی بازداشت کرد. چه کسانی این افراد را وارد شهرداری کرده و به آنها مسئولیت داده‌اند؟ این افراد با چه کسانی روابط مالی دارند؟ این اتفاقات باید رمزگشایی شود؟»
شهرداری به‌دلیل گستردگی فعالیت‌های خود و همچنین پیوند دائمی با مسائل اقتصادی مانند بازار مسکن و پروژه‌های عمرانی، همیشه در معرض اتهامات گوناگون بوده است. شهردار تهران در روز دوشنبه و در نشست خبری خود تأکید کرد که «شبکه فساد» در شهرداری وجود ندارد اما اصل ماجرا در اظهارات سخنگوی شهرداری تهران در روز سه‌شنبه تشریح شد.
عبدالمطهر محمدخانی گفت: «این همان موضوعی است که شهردار تهران چندبار ازجمله روز گذشته و در نشست خبری خود به آن اشاره کرد. علیرضا زاکانی در راه مبارزه با فساد علاقه‌ای به علنی کردن این موارد ندارد و سعی دارد در عمل با فساد مبارزه و با آن برخورد کند. مدتی پیش در پی بروز تخلفات مالی چند تن از کارکنان شهرداری تهران با هوشیاری قابل‌تقدیر همکاران نظارتی شهرداری تهران (سازمان حراست شهرداری) این موضوع رصد و کشف شد و پس از جمع‌بندی نهایی و تکمیل گزارش، پرونده آنها با دستور ویژه و تأکید شهردار تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی برای برخورد لازم ارجاع شد.» او در ادامه عنوان کرد: «در این زمینه حداکثر هماهنگی و همراهی از سوی شهرداری تهران با دستگاه قضایی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و ما دست همه نهادها در مبارزه با فساد را به گرمی می‌فشاریم.
همانطور که پیش‌تر شهردار تهران تأکید کرده بود ایشان درخصوص مبارزه با فساد با هیچ شخصی تعارف ندارد و در این مسیر فرقی بین فساد انجام شده بین یک فرد یا یک مجموعه هم وجود ندارد.»
سخنگوی شهرداری تهران افزود: «هدف‌گذاری ما در این دوره، کاهش این موارد و پیگیری جدی مبارزه با فساد است و به همین منظور این مبارزه را از خودمان شروع کردیم. مبارزه با فساد اما محدود به این موارد جزئی نخواهد شد و مبارزه با دانه‌درشت‌ها را در دستور کار داریم.»
وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: «اولویت اول ما بازگشت اموال و امکانات شهر به نفع مردم و بیت‌المال است. به‌عنوان نمونه ارزش یکی از پرونده‌های فسادی که در این مدت کشف شده، به‌اندازه نیمی از بودجه یک سال شهرداری تهران است.»
محمدخانی با بیان اینکه طی روزهای آینده شهروندان خبرهای خوشی درخصوص برخورد با پرونده‌ها و بازپس‌گیری اموال شهر می‌شنوند، گفت: «با بازگشت این اعداد به خزانه، اتفاقات مثبتی در اداره بهتر شهر رخ خواهد داد. ما می‌توانیم از این ظرفیت در راستای افزایش کارآمدی، خدمات‌دهی و رضایت مردم استفاده کنیم. ارزش مبارزه با فساد علاوه بر پاکسازی، مرتب‌کردن و شفاف‌کردن مجموعه‌های شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و کاهش عقب‌ماندگی شهر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید