• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190686
+
-

با مردم/مشکلات شهر یاسوج را حل کنید

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است اما متأسفانه شرایطش اصلا درحد واندازه‌های مرکز یک استان نیست. در طول روز انبوه زباله در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود.
خیابان‌ها پر از دست‌انداز و چاله‌چوله است. وضعیت فضای سبز و مبلمان شهری هم بسیار ضعیف است. این درحالی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی از این شهر دیدن می‌کنند و ادامه این وضع می‌تواند به کم‌شدن بازدید گردشگران و متعاقب آن از رونق افتادن اقتصاد این شهر منجرشود. از مسئولان یاسوج درخواست داریم تا با تدبیر این مشکلات را رفع نمایند و این شهر را به جایگاهی که استحقاقش را دارد برسانند.
نداف از یاسوج

لزوم بازنگری در قیمت خرید گندم از کشاورزان
اگر نگوییم که گندم مهم‌ترین رکن سبد غذایی کشور و مردم است بدون‌شک از مهم‌ترین آنهاست. متأسفانه امسال رقم تضمینی و پیشنهادی دولت برای خرید گندم از کشاورزان تنها 10درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است درحالی‌که تورم برای بسیاری از اقلام به 100درصد هم رسیده است. این اقدام و تصمیم دولت برچه مبنایی بنا شده؟
 آیا کشاورزانی که جزو قشر محروم و ضعیف و زحمتکش جامعه هستند و با تلاش شبانه‌روزی سعی در خودکفایی کشور برای این ماده‌غذایی دارند باید این چنین مورد بی‌مهری قرار بگیرند و در تنگنا باشند؟ از مسئولان درخواست داریم تا هرچه زودتر در نرخ مصوب خرید گندم از کشاورزان بازنگری جدی داشته باشند.
احمد از سبزوار

پیامک
 افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها دلبخواهی شده است

 سازمان تاکسیرانی نرخ مصوب افزایش کرایه تاکسی در سال 1402 را 25درصد اعلام کرده است درحالی‌که در بعضی خطوط رانندگان تا 70درصد هم نرخ‌شان را افزایش داده‌اند! وقتی هم که اعتراض می‌کنیم می‌گویند که نرخ مصوب تاکسیرانی به‌اصطلاح برایشان نمی‌صرفد. الان تکلیف ما کارمندانی که تنها 27درصد افزایش حقوق داشته‌ایم و با مشکلاتی مثل افزایش نجومی نرخ اجاره‌بها و موادغذایی روبه‌رو هستیم چیست؟ چرا مسئولان جلوی این نابسامانی را نمی‌گیرند؟
سیادت از تهران

کیفیت و حجم غذای رستوران‌ها به اندازه پولی که می‌گیرند نیست
با بالا رفتن نرخ اقلام خوراکی و مواداولیه غذایی قیمت غذا در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بالا رفته تا این جای کار منطقی و قابل‌قبول است. مشکل اینجاست که به‌رغم این افزایش قیمت که برخی اوقات به دو یا سه برابر قبل هم می‌رسد کیفیت غذاها پایین آمده و حجم‌شان هم کم شده است. به‌طورمثال یک پیتزا - به‌رغم دو برابر شدن قیمتش- سه چهارم اندازه قبلش فروخته می‌شود. حجم موادغذایی مصرف شده هم بسیار کمتر از قبل است. اینکه رستوران‌دارها هم قیمت را بالا ببرند و هم از کیفیت و حجم غذا کم کنند اجحاف در حق مشتری است.
مدنی‌پور از کرج

پیام
مشکل آب شرب خوزستان پابرجاست

سال‌هاست که استان خوزستان و خصوصا شهر اهواز، با مشکل آب شرب روبه‌روست. بیشتر مواقع آبی که از شیر بیرون می‌آید بسیار بد رنگ و بدبوست و به همین علت اهالی شهر مجبورند آب شرب خود را یا از مراکز تصفیه آب تهیه کنند یا آب معدنی بخرند. بارها شده که افراد محروم این استان که توان تهیه و خرید آب را ندارند براثر استفاده از این آب غیربهداشتی دچار مشکل عفونی و گوارشی شده‌اند. ساکنان شهر اهواز به‌واسطه هوای بسیار گرم و شرجی‌اش در بیشتر ایام سال به حد کافی دچار مشکل هستند بهره‌مندی از آب شرب سالم کمترین انتظار و توقعی است که از مسئولان دارند.
آباده‌ای از اهواز

خون‌گیری از افرادی که در مراکز بهداشتی حجامت می‌کنند بلامانع باشد
من از افرادی هستم که هر سال جهت حفظ سلامتی حجامت می‌کنم و این کار را در مراکز بهداشتی که زیرنظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند و مجوز دارند انجام می‌دهم. به‌واسطه گروه خونی‌ام که منفی و کمیاب است بارها شده که داوطلب اهدای خون شده‌ام اما به‌علت انجام حجامت قبول نکرده‌اند. پیشنهاد می‌کنم سازمان انتقال خون یک‌سری از مراکز حجامت را زیرنظر و تأیید خودش قرار دهد تا افرادی مثل من بتوانند هم حجامت کنند و هم خون اهدا کنند.
باقرنژاد از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید