• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190663
+
-

شن‌چاله‌ها به مجموعه‌ خدماتی تبدیل می‌شوند

طی توافقی دوجانبه فی‌مابین مدیریت شهری و مالکان شن‌چاله‌های پایتخت، به‌زودی اراضی به‌جا‌مانده از فعالیت بهره‌برداران، ساماندهی و مجموعه خدماتی در آنها احداث می‌شود.
به گزارش همشهری، محمد‌جواد خسروی، شهردار منطقه۱۸ گفت: به‌دلیل منع ادامه فعالیت و پیگیری طرح دعوی در مراجع قضایی پیرامون آثار مخرب زیست‌محیطی به‌جا‌مانده از اراضی شن‌چاله‌های منطقه، نشست فوق‌العاده‌ای با حضور شهردار تهران و مالکان این معادن برگزار و مقرر شد تا عملیات ساماندهی این اراضی ۲۱۶هکتاری و احداث تفرجگاه عمومی با قدرالسهم معین و حفظ منافع شهر و شهروندان وارد فاز اجرا شود.
وی افزود: طبق مفاد توافق به عمل آمده، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی شهرداری تهران و مدیریت شهری منطقه به‌عنوان متولی نظارت بر حسن انجام تعهدات مالکان و نحوه اجرایی‌شدن فاز عملیات ساماندهی اراضی ناپایدار و آلاینده کنونی به مجموعه خدماتی به ایفای نقش خواهند پرداخت.
به‌گفته خسروی، پیشروی فعالیت معادن شن و ماسه و حفر ابر‌گودال‌هایی به ارتفاع بالغ بر ۱۰۰متر، موجب عدم‌رعایت فاصله قانونی ۵۰متری با حاشیه مسیل کن شده و این کاهش فاصله ۴۴متری، علاوه بر مبدل‌شدن به تهدید جدی زیست‌محیطی برای شهروندان، ناپایداری اراضی و احتمال شکستگی جداره‌های مسیل را درپی داشته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید