• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190659
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/An8x1
+
-

حاشیه‌های یک نشست خبری

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

دیروز نشست خبری شهردار تهران که قرار بود بهمن سال گذشته برگزار شود، با تأخیر حدود 3‌ماه و اندی در سالن آمفی‌تئاتر کوشک باغ هنر اراضی عباس‌آباد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد؛ نشستی از جنس پرسش و پاسخ.
  قبل از شروع جلسه و ورود علیرضا زاکانی به داخل سالن، رقابت عجیبی میان خبرنگاران برای قرار‌دادن میکروفن روی میز ایجاد شده بود. هر کسی تلاش می‌کرد بهترین نقطه را برای میکروفن انتخاب کند تا لوگوی رسانه‌اش در تصویر دیده شود. نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در یک مبارزه تنگاتنگ موفق شدند حدود 35میکروفن رنگارنگ را روی این میز کوچک کنار هم قرار دهند.
  بیش از 30عکاس وظیفه ثبت وقایع نشست را به‌عهده داشتند. تصویربرداران هم در این نشست حضور گسترده‌ای داشتند و علاوه بر کسانی که با دستگاه‌های کوچک موسوم به اوزمو و موبایل فیلم می‌گرفتند، حدود 21دوربین روی پایه، چیده شده بودند.
  خبرنگار سی‌بی‌اس آمریکا پشت تریبون پرسش خود را یک‌بار به ‌زبان انگلیسی و بعد دوباره به فارسی مطرح کرد. خبرنگار اسپوتنیک روسیه پس از اینکه سؤال مربوط به ساختمان‌های ناایمن تهران را مطرح کرد، خواستار پیگیری طرح ترافیک خبرنگاران خارجی شد که شهردار تهران هم قول داد به موضوع رسیدگی کند.
  خبرنگاران بابت تأخیر در برگزاری نشست خبری گلایه کردند و شهردار تهران هم گفت که روابط‌عمومی تصمیم گرفت این نشست پس از گذشت 20‌ماه از عمر شهرداری در این دوره، برگزار شود.
  براساس لیست تهیه‌شده توسط مرکز ارتباطات شهرداری تهران، نام خبرنگار همشهری برای طرح سؤال در ردیف‌های پایانی یعنی پس از 20 تا 25خبرنگار ثبت شده بود. تا بعد از آنها نوبت به خبرنگار بزرگ‌ترین رسانه مطبوعاتی کشور برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید