• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1906
+
-

نداشتن «بیمه» از عوامل تداوم کار کودکان خیابانی

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، نداشتن بیمه را از عوامل پدیدآیی و تداوم کار کودکان برشمرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در بروز پدیده کودکان کار و خیابان مسئله اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، الهام فخاری با بیان اینکه اصطلاح «ساماندهی» کودکان کار باید به «بهبود کیفیت زندگی» این افراد تغییر کند، افزود: مسئله مهم این است که نوجوانان و کودکان کار به‌عنوان گروهی از شهروندان ایرانی انسان‌هایی ذیحق و برخوردار از حقوق قانونی هستند و براین اساس شاید به‌کاربردن این اصطلاح مناسب نباشد.

وی اساسی‌ترین عامل در بروز پدیده کودکان کار و خیابان را مسئله اقتصادی خانواده‌ها دانست و افزود: اگرچه رفع این عامل، سریع و در زمان کوتاه ممکن نیست اما قطعا با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسب جهت آموزش والدین و دیگر افرادی که با این کودکان سرو‌کار دارند می‌توان خشونت را کاهش داد و وضعیت زندگی آنان را بهبود بخشید چرا که خشونت‌های ناشی از این ارتباط پیامدهای جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی نخستین و مهم‌ترین اقدام در حل این مسئله را حذف و کاهش خشونت از زندگی کودکان کار ذکر کرد و افزود: قطعاً با توانمندسازی والدین، نیاز به‌کار کودکان کمتر شده و مسائل مرتبط با این کودکان کاهش خواهد یافت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید