• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1905
+
-

کافه مجلس

 دستورکارهای این هفته بهارستان 

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در دستورکار هفته بعد خانه ملت قرار دارد. همچنین سؤال حسن کامران نماینده اصفهان از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازجمله اهم موارد در دستور مجلس در هفته آتی است. نمایندگان  فردا یکشنبه  جلسه علنی خواهند داشت .(فارس)

 حقوق مجلس کفاف امور نمایندگی را نمی‌دهد

محسن کوهکن، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه حقوقی که مجلس به نمایندگان می‌دهد کفاف امور نمایندگی را نمی‌دهد، گفت: در همین راستا برخی پیشنهاد دادند که حقوق نماینده به اندازه یک قاضی یا یک عضو هیأت علمی دانشگاه باشد تا به مشکل نخوریم. او با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان از دارایی‌های شخصی برای اداره امور نمایندگی هزینه می‌کنند، ادامه داد: نمایندگان حق مأموریتی که مسئولان دریافت می‌کنند، ندارند و ازسوی دیگر مسئولان مسئله کمک مالی به مردم را ندارند. سخنان کوهکن واکنشی است به موج خبری که در پی افزایش 70درصدی حقوق نمایندگان در رسانه‌ها به جریان افتاد. جمعی از نمایندگان موافق و جمعی دیگر مخالف  همتراز شدن حقوق نمایندگان با وزرا هستند. (خانه ملت)

 حواشی احتمالی رأی به دیوان اصل90 

حمیدرضا فولادگر، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شورای نگهبان با تبدیل کمیسیون اصل90 به دیوان به‌دلیل ایجاد تداخل در امور قوای دیگر، مخالفت می‌کند. وی افزود: از این‌رو اگر قرار باشد دیوان اصل90 قانون اساسی تشکیل شده و اجازه صدور رأی داشته باشد؛ یعنی قوه مقننه در حال کار قضایی است و نوعی مداخله محسوب می‌شود. (خانه ملت)

این خبر را به اشتراک بگذارید