• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 آذر 1401
کد مطلب : 177969
+
-

نکته بازی/ کدام بازیکن را می‌گویی؟

خوب است که بازیکنان تیم ملی بعد از شکست سنگین در برابر انگلستان سعی کردند روحیه خود را حفظ کنند و از امیدواری به مسابقات آینده سخن بگویند. بالاخره این روحیه در ورزش حرفه‌ای لازم است اما در عین حال، در بعضی از همین مصاحبه‌ها جملات عجیبی به گوش می‌رسید. به ‌عنوان مثال، علیرضا جهانبخش در توجیه شکست گفته است: «بعضی از بازیکنان ما جام‌جهانی اولشان بود». خوشحال می‌شویم جهانبخش بگوید از کدام بازیکن حرف می‌زند! پیرترین تیم جام، کدام نفرات را به عنوان پدیده نوظهور به این بازی‌ها آورده است؟ خود کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی گفته بود تیمش تقریبا همان تیم 2018 است؛ الان جهانبخش چه می‌گوید؟ بعد مگر بقیه تیم‌ها بازیکنانی ندارند که جام‌جهانی اولشان باشد؟

اگر اسکوچیچ بود...
سردار آزمون که حضورش در جام‌جهانی به‌ دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، در دقایق پایانی بازی با انگلستان به میدان رفت و یک توپ را هم به تیر زد. در پایان دیدار، از سردار در مورد کم‌وکیف حضورش در مسابقه سؤال شد و او جواب داد: «از مصدومیت برگشته بودم و دقایقی بازی کردم؛ با این حال فکر می‌کنم در برابر ولز 90دقیقه بازی کنم. همه‌‌چیز درست می‌شود.» مطمئن هستیم که سردار، حسن‌نیت داشته و فقط خواسته بگوید به مرز آمادگی برای حضور 90دقیقه‌ای در زمین رسیده است؛ با این حال فقط یک درصد تصور کنید اگر آزمون این حرف را در دوران سرمربیگری اسکوچیچ می‌زد، هزار رسانه به مربی کروات حمله می‌کردند که عرضه نداری و بازیکن برایت تعیین تکلیف می‌کند؛ اینطور نیست؟

2رکوردشکنی شوم
پیش از آغاز بازی ایران و انگلستان، علیرضا بیرانوند یکی از نفراتی بود که در کانون توجهات قرار داشت. از جمله دلایل این مسئله آن بود که بیرو با حضور در این مسابقات، به نخستین گلر تاریخ ایران تبدیل می‌شد که 2جام‌جهانی فیکس را تجربه می‌کند و بیشتر از 3بازی انجام می‌دهد؛ با این حال این رکوردشکنی برای علیرضا چندان خوش‌یمن نبود؛ چراکه دروازه‌بان تیم ملی در دقایق ابتدایی بازی مصدوم شد و بیرون رفت. حالا حضور بیرانوند در 2مسابقه بعدی مقابل ولز و آمریکا هم در هاله‌ای از ابهام است. حسین حسینی هم که به‌ عنوان جانشین بیرانوند وارد ترکیب شد، با دریافت 6گل، رکورد بیشترین گل دریافتی یک گلر ایرانی در یک بازی جام‌جهانی را به نام خودش به ثبت رساند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید