• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190152
+
-

اصرار برای قصاص قاتل وحید مرادی

داخلی
اصرار برای قصاص قاتل وحید مرادی

جلسه ای که برای صلح و سازش در پرونده قتل وحید مرادی در دادسرای امور جنایی تهران برگزار شده بود با اصرار پدر مقتول برای مجازات قاتل بی‌نتیجه ماند تا شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شود.
به گزارش همشهری، روز 11 تیرماه سال 97 در جریان درگیری بین2 گروه از زندانیان در یکی از بندهای زندان رجایی شهر، یکی از زندانیان به نام وحید مرادی به قتل رسید. او از چندی قبل به اتهام قتل یکی از دوستانش در منطقه ولنجک تحت تعقیب قرار گرفته و در شرایطی که قصد داشت از مرز عبور کند در آخرین لحظات دستگیر شد. به دنبال قتل این زندانی تحقیقات برای شناسایی عامل اصلی این جنایت آغاز شد. هرچند در بررسی‌های اولیه چند مظنون شناسایی شده بودند؛ اما در ادامه معلوم شد که یکی از آنها به نام سعید، عامل اصلی قتل است. او مردی بود که از 2 سال پیش از این حادثه به اتهام قتل مردی با   اسلحه شکاری در منطقه بی‌سیم به زندان افتاده بود تا اینکه در جریان درگیری با وحید مرادی او را نیز به قتل رساند تا دومین جنایت در پرونده اش به ثبت برسد.  سعید به اتهام 2 فقره قتلی که مرتکب شده بود محاکمه و به قصاص محکوم شد؛ اما چندی قبل توانست رضایت اولیای دم قتل اول را جلب کند. با این وجود همچنان حکم قصاص او در پرونده قتل وحید مرادی پابرجا و قطعی بود. در این شرایط روز گذشته جلسه ای برای صلح و سازش در این پرونده در شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران برگزار شد.  در این جلسه که از یک سو پدر وحید مرادی به‌عنوان ولی دم و از سوی دیگر مادر و خواهر سعید حضور داشتند قاضی پرونده به گفتگو با طرفین پرداخت و تلاش کرد در این پرونده صلح و سازش ایجاد کند اما با مخالفت ولی دم روبه‌رو شد. در شرایطی که مادر و خواهر سعید اشک می‌ریختند و برای بخشیده شدن او التماس می‌کردند، پدر وحید مرادی گفت:‌ بعد از قتل وحید ما روزهای سختی را پشت سر گـذاشتـیم. 5 سال است که من یتیم‌داری و از نوه‌ام نگهداری می‌کنم. نه من و نه همسر و عروسم راضی به بخشش نیستیم و نمی‌توانیم از خون وحید بگذریم.
هرچند دادیار اجرای احکام این جلسه را برای ایجاد صلح و سازش تشکیل داده بود اما با اصرار پدر مقتول برای اجرای حکم این جلسه بی‌نتیجه ماند و با وجود اینکه سعید در اولین پرونده بخشیده شده اما شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید