• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190113
+
-

هر هفته، یک مهارت

عینک آفتابی مناسب سفر

هر هفته، یک مهارت
عینک آفتابی مناسب سفر

هفته قبل از لزوم انتخاب لباس مناسب برای سفر در بهار گفتیم تا تغییر شرایط جوی، سفر را به کامتان تلخ نکند. اما داشتن یک عینک آفتابی مناسب از واجبات سفر رفتن در هر فصلی است. با هم نکات لازم برای انتخاب عینک آفتابی مناسب را مرور می‌کنیم. یادتان باشد عینک شما علاوه بر استاندارد‌هایی که باعث محافظت از چشم شما می‌شود، باید پارامتر‌های زیبایی و راحتی نیز داشته باشد تا بیشترین احساس رضایت را در سفر تجربه کنید.

دانشمندان معتقدند که تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش می‌تواند در طولانی مدت، بیماری‌های برگشت‌‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب ‌سوختگی چشم را به‌وجود آورد. پس داشتن عینک آفتابی، کاری اضافی یا تجملاتی نیست.

برای فعالیت‌های ورزشی یا گردش‌هایی که در محیط‌های بسیار پرنور انجام می‌شوند؛ عینک‌های تیره‌تری لازمند. بیشترین ضرورت استفاده از عینک آفتابی در کودکان است چون ساختمان چشم کودکان به‌ویژه عدسی چشم آنها شفاف و حساس است.

یادتان بماند یک عینک آفتابی خوب باید بتواند اشعه‌های فرابنفش نورخورشید را به میزان 98درصد به بالا جذب کند، به‌عبارتی دستگاه UV متر موجود در عینک‌فروشی، در تست عینک آفتابی باید میزان UV400 را نشان دهد.

در انتخاب عینک آفتابی دقت کنید که لازم نیست رنگ آن آنقدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود. بهترین رنگ برای عینک‌های آفتابی، رنگ خاکستری است که با وجود کم کردن نور، رنگ اشیا و محیط اطراف را برای استفاده‌کننده عوض نمی‌کند.

اندازه عینک آفتابی باید طوری باشد که کل فضای چشم و اطراف آن را در بربگیرد. مطالعات نشان داده است اشعه ماورای بنفش از اطراف قاب عینک‌های آفتابی کوچک هم عبور می‌کند و به چشم می‌رسند.

به‌دنبال عینکی باشید که شیشه آن در برابر خراشیدگی مقاوم است؛ بسیاری از عینک‌های موجود در بازار شیشه‌های آسیب‌پذیری دارند. شیشه‌های غیراستاندارد معمولا سطح ناهموار و غیریکنواخت از دیگر مشکلات عینک‌های غیراستاندارد است.

فریم عینک هم باید درست اندازه صورت هر فرد باشد؛ طوری که انگار دقیقا برای صورت شما ساخته شده است. تناسب اندازه عینک با اندازه صورت اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که فرد در نهایت عینکی دارای استانداردهای لازم را انتخاب و از چشم خود از آسیب‌ها محافظت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید