• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190065
+
-

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با کارهای فرهنگی

نگاه
ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با کارهای فرهنگی

8روز پیش بانوی محجبه‌ای در ایستگاه متروی هفتم تیر به 2خانم بدحجاب تذکر می‌دهد و همین موضوع منجر به ضرب و شتم بانوی محجبه می‌شود. تعدادی از اعضای شورای شهر در جلسه دیروز ضمن حمایت از بانوی محجبه آمر به معروف، مواردی را مطرح کردند و خواستار اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف شدند.
 نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: «قطعا در کمیسیون به وظایف خود یعنی نظارت بر حسن انجام مصوبات شورا و عملکرد شهرداری نظارت دقیق خواهیم داشت. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هرگونه رفتار سلبی نتیجه عکس خواهد داشت، اما کار فرهنگی قوی قطعا می‌تواند در موضوعات اینچنینی گره‌گشا بوده و تأثیر بیشتری داشته باشد.»
نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم عنوان کرد: «متروی تهران در تمامی ایستگاه‌ها برنامه‌های مناسبی را در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اجرا کرده که جای تقدیر و تشکر دارد. متأسفانه هفته گذشته برخوردی نامناسب با یک بانوی محجبه ‌صورت گرفت که در این زمینه لازم است شهرداری گزارش بررسی‌ها و اقدامات خود را به شورای شهر تهران ارائه دهد.»
سوده نجفی، عضو هیأت رئیسه هم گفت: «تذکر بانوی آمر موجب درگیری فیزیکی در ایستگاه متروی هفتم تیر شده است. علاوه‌بر اینکه شرکت مترو باید در چنین مواردی ورود کند، از فرماندهی نیروی انتظامی و کمیسیون حقوقی نیز می‌خواهیم نسبت به این موضوع تمهیداتی را لحاظ کنند.»
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا هم تأکید کرد: «کشف حجاب مقاومت آگاهانه و خرابکارانه توسط عده‌ای فریب‌خورده است. ممکن است بسیاری از این افراد، اهل اشک باشند، اما فریب خورده‌اند؛ ۹۰درصد موضوع حجاب، ایجابی و ۱۰درصد سلبی است. معاون فرهنگی مترو و معاون فرهنگی شهرداری تهران گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند و اتفاقات خوبی در جریان است، اما به‌دلیل حساسیت در مترو، باید دقت بیشتری شود؛ این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتما باید طرحی در این خصوص داشته باشیم؛ اینکه در چنین درگیری‌هایی افراد در صحنه حاضر نشوند باعث سرشکستگی است و باید رسیدگی فوری در مترو انجام می‌شد.»

تجمع بانوان مدافع حجاب در خیابان بهشت
دیروز تعدادی از بانوان دغدغه‌مند در حوزه حجاب و عفاف برای حمایت از بانوی محجبه آمر ایستگاه متروی میدان هفتم تیر در خیابان بهشت و مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. آنها سربندهای «یا زهرا»  بسته بودند و تصاویری از شهدای مدافع امنیت ازجمله شهید روح‌الله عجمیان و پلاکاردهایی که رویشان شعارهایی چون «هدف دشمنان نابود کردن استقلال، هویت و آزادگی زن مسلمان است» نوشته شده بود، به‌دست داشتند. سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در جمع آنها حاضر شدند.
نماینده بانوان مدافع حجاب خواستار رسیدگی فوری به موضوع هتک حرمت به بانوی محجبه در ایستگاه مترو از سوی شهرداری تهران شد و گفت: «توقع خانواده شهدا و مردم از شهردار و شورای انقلابی بالاست. مردم می‌خواهند که شورای شهر به‌عنوان نهاد بالادستی اجرای مصوبات و عملکرد شهرداری به‌طور جدی پیگیر مر قانون باشد. وقتی در جامعه اسلامی خانمی محجبه کتک می‌خورد، دردناک است. چرا در این حادثه مدیریت شهری عذرخواهی نکرده است؟ عنوان می‌شود دشمنان با نقشه وارد شده و حجاب را هدف گرفته‌اند. پس چرا مسئولان در این بخش نقشه ندارند؟ اگر دارند چرا اجرایی نمی‌شود؟ چرا اثرات آنها را نمی‌بینیم؟ طبق ماده 639قانون مجازات اسلامی نباید به افرادی که جرم مرتکب می‌شوند، خدمات ارائه شود. کشف حجاب در جامعه اسلامی جرم محسوب می‌شود و براساس همین قانون نباید به افرادی که کشف حجاب کرده‌اند، خدمات ارائه شود. پس چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟ اگر نیاز است، طرح و بسته پیشنهادی ارائه دهیم تا هر چه سریع‌تر این وضعیت ساماندهی شود.»

فروریختن دیوار عفاف و خانواده
علیرضا نادعلی، رئیس کمیته اجتماعی و سخنگوی شورای شهر تهران پس از حضور در جمع بانوان مدافع حجاب و استماع درخواست آنها گفت: «اتفاق رخ داده برای بانوی محجبه در ایستگاه مترو تلخ است. ماجرای حجاب همواره وجود داشته، اما بعد از اغتشاشات مقوله حجاب به سمبه دشمن برای فروریختن دیوار عفاف و خانواده تبدیل شده است. اقدامات فرهنگی در این حوزه صورت گرفته، اما برای انجام برخی از اقدامات نیاز به ضابطان قضایی است که امیدواریم همراهی و همکاری پلیس و مدیریت شهری سبب شود در این راستا گام‌های تأثیرگذارتری برداشته شود.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید