یک رام قطار در ورودی شرقی ایستگاه راهآهن در خط ۳ متروی تهران دیروز بهدلیل نقص فنی متوقف و این موضوع باعث اختلال در حرکت قطارها شد. داستان از این قرار است که در ساعت ۷:۴۴ دقیقه صبح سهشنبه ۵اردیبهشتماه ۱۴۰۲ یکی از قطارهای خط ۳ در ورودی شرقی ایستگاه راهآهن بهدلیل نقص فنی متوقف شد که بلافاصله تکنیسینهای فنی به ایستگاه اعزام شدند. پس از کوپل قطار در ساعت۸:0۷ دقیقه و تخلیه مسافری، قطار به ایستگاه آزادگان منتقل شد. این قطار از سمت ایستگاه آزادگان به سمت قائم در حرکت بود که از ساعت۷:۴۴دقیقه بهمدت ۲۳دقیقه متوقف شد. اما اصل ماجرا چیست؟ همزمان با تغییر مدیریت شهری در سال1400، مدیرعامل جدید شرکت بهرهبرداری متروی تهران اعلام کرد که مترو را با انبارهای خالی تحویل گرفته و طی سالیان گذشته توجهی به تعمیرات اساسی در متروی تهران نشده است که این صحبتها واکنشهای بسیاری را در پی داشت. در سالهای گذشته به دلایل نامعلوم، اقدامی برای تأمین قطعات یدکی بهویژه چرخ که از مهمترین قطعات مورد نیاز برای نگهداری واگنهاست، نشده بود. در این راستا تصمیم گرفته شد تا جهت افزایش سطح ایمنی و توسعه ناوگان حملونقل عمومی 10هزار میلیاردتومان بودجه به حوزه حملونقلی اختصاص پیدا کند که مترو هم از این تسهیلگری منتفع خواهد شد و طی ماههای آینده تخصیص اعتبار صورت میگیرد و شهروندان تهرانی باید به مرور شاهد ارتقای ایمنی و کاهش نقص باشند. با ادامه این روند، با اورهال واگنها و تعمیر خطوط میتوان در سرعتبخشی به خدمات گام مؤثری برداشت. تعمیرات اساسی کلید اصلی حل این ماجراست که این اقدام در برنامه1402 گنجانده شده و به مرور بهروزرسانی صورت خواهد گرفت. طی سالهای گذشته حملونقل در اولویت نبوده است اما در ماههای گذشته گامهای خوبی برداشته شده که از آن جمله میتوان به اولویت بودجه حمل و نقل در سال 1402 اشاره کرد و با ادامه مسیر 19ماهه اخیر میتوان طی سالهای آینده شاهد بهبود شرایط ناوگان باشیم. همچنین ارتباط خوب بین شهرداری و دولت نویدبخش رسیدن به این دستاورد است.
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب :
190062
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved