• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 19005
+
-

وقایع‌اتفاقیه

آمریکا به پرداخت 6 میلیون دلار خسارت به ایران محکوم شد

همشهری 19خرداد1377

آمریکا به پرداخت 6 میلیون دلار خسارت به ایران محکوم شد

محکومیت تازه آمریکا در دیوان داوری لاهه: دیوان لاهه، آمریکا را به پرداخت 6میلیون دلار خسارت به ایران محکوم کرد. سخنگوی دیوان دعاوی لاهه اعلام کرد دادگاه دعاوی ایران - آمریکا دستور داده است ایالات متحده به‌خاطر امتناع از اجرای یکی از احکام قبلی این دادگاه باید بیش از 6 میلیون دلار غرامت به ایران بپردازد.

  کرباسچی: هیچ خلافی در شهرداری انجام نشده است: غلامحسین کرباسچی دیروز در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) حضور یافت و همه اتهام‌هایی را که علیه او مطرح شد، رد کرد. کرباسچی در جریان گفت و شنید در دادگاه، اتهامات را کذب محض خواند و مدعی شد که هیچ کار خلاف قانون در شهرداری انجام نشده است. خبرنگاران خبرگزاری‌های خارجی که بخش‌هایی از محاکمه را مستقیم به مرکز خود مخابره می‌کردند به دیدگاه‌های گوناگونی در دادگاه اشاره کردند. مفسر خبرگزاری رویترز پیش‌بینی کرده است که اگر محاکمه شهردار تهران واقعا همانگونه که رئیس قوه قضاییه اعلام داشته آغاز شود، شکاف و درگیری بین دو جناح حکومت با شدت بیشتری از سر گرفته خواهد شد. همه مفسران خارجی امروز در گزارش‌های متعددی ابراز اطمینان کردند که درگیری دو جناح با شروع محاکمه شهردار تهران وارد مرحله جدید و مهمی خواهد شد و صحنه داخلی ایران را داغ‌تر از همیشه خواهد کرد.

  هیأت منصفه مطبوعات مدیرمسئول روزنامه جامعه را مجرم شناخت: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا جلایی‌پور صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه جامعه دیروز در مجتمع قضایی ویژه برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، در دومین جلسه دادگاه، شکایات رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران، محسن رفیق‌دوست رئیس بنیاد مستضعفان، حجت‌الاسلام رازینی رئیس دادگستری تهران و سازمان زندان‌های کشور مطرح شد و سپس جلایی‌پور و وکیل وی به پاسخگویی به اتهامات پرداختند. در همین رابطه هیأت منصفه مطبوعات در جلسه روز دوشنبه خود مدیرمسئول روزنامه جامعه را در ارتباط با 4فقره شکایت مطروحه علیه وی مجرم شناخت.

  وزیر نفت عربستان به تهران می‌آید: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض اعلام کرد علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی امروز به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان به تهران سفر می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید