• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190028
+
-

چند نکته کارساز

بهناز عسگری- کارشناس علوم حوزی

 شما که دوست دارید همسرتان فردی علاقه‌مند به دین و اهل نماز و ایمان شود، اولا رابطه اخلاقی و عاطفی را در بین خود و همسرتان تقویت کنید و به ایشان مهربورزید. به مسافرت و تفریح بروید تا ایشان را مدیون خود کنید و سپس وی را به‌تدریج و غیرمستقیم به مسائل معنوی و دینی هدایت کنید.

 یادمان باشد همسر آزرده شریک خوبی برای زندگی نیست. همسر خود را نیازارید و به جای آن به هم محبت کنید.  همسری که محبت دیده، شریک خوبی برای شما خواهد شد. برای ایجاد محبت بین خود‌‌ و همسرتان باید خواسته او را مهم بدانید و نیاز خود را برتر نبینید. وقتی بیمار است به او توجه کنید و بی‌تفاوت نباشید. وقتی مشکلی برایش پیش می‌آید خدای ناکرده عزیزی را از دست می‌دهد یا ورشکست شده به او آرامش دهید نه اینکه با زبان کنایه او را بیازارید و توقعات بی‌جا داشته باشید. یادمان باشد این هنر نیست که وقتی اوضاع بر وفق مراد است با همسرمان خوب رفتار کنیم. بلکه هنر آنجاست که وقتی همسرتان به شما نیاز دارد در کنارش باشید.

 بهترین روشی که از سوی معصومین(ع) برای جذب دیگران به راه خدا معرفی شده این است که خودمان با اشتیاق و علاقه به احکام دینی اسلام عمل کنیم و همیشه به دستورات دینی پایبند باشیم. در واقع با عمل خود دیگران را به انجام امور مذهبی تشویق کنیم.

در مواقعی که فرد نیاز دارد تا با همسرش صحبت کند، خوب گوش می‌دهد و در مواقع لزوم پاسخی شایسته، می‌دهد. شاید برخی گمان کنند، باید کار سختی انجام دهند درحالی‌که در بسیاری از موارد نشان دادن همدلی و سهیم شدن دراحساسات، این پیام را به طرف مقابل می‌دهد که او را درک می‌کنید و‌ تنها نیست.چون نسبت به او بی‌تفاوت نیستید.

اگر یاد بگیریم به نیاز همسرمان توجه کنیم. نه چیزی که خودتان می‌خواهید، به بهتر شدن رابطه‌تان کمک کرده‌اید. مثلا فردی بعد از یک روز سخت کاری دوست دارد همسرش به او بگوید: بیا بنشین و استراحت کن. ممکن است این چیزی باشد که او می‌خواهد اما نظر همسرش کاملا با او فرق کند، شاید همسرش دوست داشته باشد با او بیرون برود و قدم بزند؛  خیلی خوب است  همسران به هم توجه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :