• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190022
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/LgAvr
+
-

درخشش علوم‌پزشکی‌ها در جهان

 خبرها حاکی از آن است که 4دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، شیراز، مشهد و تبریز به نظام رتبه‌بندی موضوعی جهان کیو اس وارد شدند. به نوشته ایسنا، دکتر یونس پناهی در این زمینه اشاره کرده که رتبه‌بندی QS به‌عنوان یکی از نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی معتبر، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را براساس 5شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی انجام می‌دهد. به‌گفته معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، وضعیت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در حوزه موضوعی فارماکولوژی و داروسازی در این نظام رتبه‌بندی نشان می‌دهد 3دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، مشهد و تبریز موفق به دریافت رتبه شدند و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران و تبریز نیز نسبت به سال گذشته ارتقا داشته‌اند.
همچنین در حوزه موضوعی علوم‌بیولوژی نیز دانشگاه علوم‌پزشکی تهران رتبه سال گذشته خود را ارتقا بخشیده است. در حوزه علوم‌زیستی و پزشکی دانشگاه تهران نسبت به سال ۲۰۲۲ ارتقا داشته و 2دانشگاه شیراز و تبریز نیز برای نخستین‌بار وارد این رتبه‌بندی موضوعی شده‌اند. در حوزه آناتومی نیز دانشگاه تهران برای نخستین‌بار موفق به کسب رتبه شده است.
به گزارش ایسنا، البته در حوزه دندانپزشکی و پرستاری، متأسفانه هیچ‌کدام از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور رتبه‌ای نگرفته‌اند؛ این در حالی است که نظام پرستاری ایران عملکرد خوبی دارد و اساسا پرستارهایی که قصد مهاجرت دارند، به‌راحتی در نظام‌های درمانی دیگر پذیرفته می‌شوند که حاکی از کیفیت آموزش‌ها و دوره‌های آنهاست. به‌گفته وزارت بهداشت، اینکه این حوزه‌ها رتبه‌ای کسب نکرده‌اند باید آسیب‌شناسی شود تا اقدامات لازم برای رشدشان صورت بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید