• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190015
+
-

آغاز پرورش میگو در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز دوره پرورش میگو در سال جدید با ذخیره‌سازی‌ بچه میگو در استخرهای مزارع پرورشی جنوب این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، عطاءالله رئیسی افزود: دوره پرورش میگو در مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال با ذخیره‌سازی بچه میگوی تولیدی در مراکز تکثیر استان آغاز شد.
وی بیان کرد: هر ساله با توجه به شرایط دمایی سیستان و بلوچستان با آغاز سال جدید فصل پرورش میگو در نوار ساحلی استان آغاز می‌شود و تقریبا پایان مهرماه با برداشت محصول تولیدی به اتمام می‌رسد.
سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره جدید پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود حدود 1200هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی استان به زیرکشت برود که برای این میزان به حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون قطعه بچه میگو نیاز است.
وی تصریح کرد: بچه میگوی مورد نیاز مزارع و سایت‌های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ۲مرکز تکثیر داخل استان قابل تأمین است و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از مراکز تکثیر فعال استان تولید و ضمن تأمین نیاز داخل استان به سایر استان‌های میگو پرور و متقاضی بچه میگو نیز ارسال شود.
رئیسی خاطرنشان کرد: امید می‌رود در سال زراعی جدید حدود 3هزار تا 3500تن میگو از مزارع پرورشی سطح استان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید