• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190016
+
-

اجرای ۲۰طرح بزرگ اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰طرح بزرگ اقتصادی در این استان خبر داد.
به‌گزارش تسنیم، سیداحسان عسکری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده 20طرح بزرگ اقتصادی در دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از سرگیری عملیات اجرایی این طرح‌ها سبب ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار زیادی در سطوح مختلف می‌شود، عنوان کرد: بدون شک با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد شکوفایی اقتصادی این دیار خواهیم بود.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی میدان گازی مختار بویراحمد ابراز کرد: میزان ذخیره قابل استحصال در این میدان گازی 77میلیارد مترمکعب بوده و 11حلقه چاه در 2فاز در این میدان حفر و 400فرصت شغلی در فرایند بهره‌برداری از این چاه‌ها ایجاد می‌شود.
عسکری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه 8میلیون مترمکعب گاز و 3هزار بشکه نفت و میعانات گاز از میدان گازی مختار استخراج و تولید شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همچنین در سفر رئیس‌جمهوری عملیات اجرایی پتروپالایشگاه گچساران با خوراک روزانه 105هزار بشکه و احداث پتروشیمی چرام برای تولید آمونیاک کلنگ‌زنی می‌شود.
عسکری از آغاز عملیات اجرایی یک طرح بزرگ گردشگری در تنگ مهریان یاسوج با سرمایه‌گذاری 200میلیارد تومان خبر داد و افزود: در این طرح تله کابین، تله‌سیژ، سورتمه ریلی و... دیده شده است. وی همچنین از کلنگ‌زنی مجتمع فسفات چرام خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن نیز طرح‌های دیگری نهایی شده و در بهار امسال عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.  عسکری بیان کرد: کلنگ‌زنی 2طرح زنجیره مرغ، بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران، فرآوری گیاهان دارویی گچساران، کارخانه قند یاسوج و مجتمع ورزشی‌های آبی نیز در سفر رئیس‌جمهور در دستور کار است. وی این را هم گفت که واقعیت امر پیگیر احداث قطار اقلید - یاسوج - گچساران - دیلم - خوزستان هستیم . در این زمینه نیز یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده که درصورت تهاتر با نفت، کار را آغاز کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید