• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189985
+
-

دانشجویان برتر به جنگ زباله‌ها می روند

کار خوب
دانشجویان برتر به جنگ زباله‌ها می روند

نصیبه سجادی؛ روزنامه‌نگار

دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور کار‌‌هایی کرده‌اند کارستان. کار خیر می‌کنند، به مناطق محروم می‌روند ومسابقات ورزشی برگزار می‌کنند، برای اینکه بگویند حال محیط‌زیست‌مان خوب نیست و باید هوای آن را داشته باشیم.
جوان هستند و دانشجو. همه هم رتبه‌های ممتاز دانشگاه‌های برتر کشور، تهران، شریف، امیرکبیر و... در برنامه‌هایی که دانشگاه برگزار می‌کرد به شهرهای دور و نزدیک و طبیعت اطراف تهران می‌رفتند. هم جسم و روح‌شان صیقل می‌خورد، هم چون دغدغه محیط‌زیستی داشته و دارند هر جا که می‌رفتند کوه، دشت، کنار ساحل، حاشیه شهر با وسایلی که همراه‌شان بود کیسه زباله و دستکش آنجا را پاکسازی می‌کردند از ‌فیلتر سیگار، شیشه‌های نوشابه و... دانشجو و تحصیلکرده بودند و سرشان درد می‌کرد برای فعالیت‌های عام‌المنفعه.
«سعید دل‌آگاه» یکی از همین دانشجویان است که می‌گوید: «صفحه‌ای راه‌اندازی کردیم و از کارهای‌مان عکس گذاشتیم. آنقدر این عکس‌ها پربازدید شد و مردم و دانشگا‌هیان و... از کارمان استقبال کردند که گروه ما که ابتدا ١3-١2 نفر بود پرجمعیت شد و از همه ایران همراه‌مان شدند. ابتدا فعالیت‌مان دلی بود. بعدها چون تعدادمان زیاد شد و از همه دانشگاه‌ها عضو داشتیم تصمیم گرفتیم برنامه‌های نوع‌دوستانه بیشتری را پیش ببریم و چون این کارها نیاز به کسب مجوز داشت؛تشکل‌مان را ثبت کردیم و شدیم: سمن طموز.» میثم، کارشناسی ارشدش را مدتی است گرفته و آرزوهای بزرگی دارد هم برای خودش هم جامعه: «با استفاده از ظرفیت استادان دانشگاه و دانشجویان زبان‌های خارجی برنامه‌ها را پیش می‌برند. مثل تولید محتواهای علمی محیط‌زیستی برای توجه دنیا به محیط‌زیست ایران، راه‌اندازی استارت‌آپ که مقدمات آن انجام شده تا برگزاری جام فوتسال باز هم با هدف محیط‌زیست. کار خیر هم می‌کنند. جمع‌آوری کتاب، لباس، اسباب‌بازی و اهدای آنها به کودکان مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان. دل‌آگاه می‌گوید همه این کارها را خود دانشجویان داوطلبانه انجام می‌دهند و از جایی حمایت نمی‌شویم.»
او در پایان تأکید می‌کند که پشتوانه ما تحصیلات ماست و با این پشتوانه هوای همه ایران را داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید