• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189977
+
-

عدد خبر/18 پایگاه

18 پایگاه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در سطح کشور فعال شده است و به اعلام سازمان منابع طبیعی کشور، سال‌جاری، 5 پایگاه اطفای حریق دیگر نیز احداث خواهد شد. این پایگاه‌ها در مناطق بحرانی که حریق زیادی را تجربه می‌کنند، قرار دارند. در این پایگاه‌ها محیطی برای اسکان افرادی که در راستای اطفای حریق کمک می‌کنند، تجهیزات و حوضچه‌های اطفای حریق تعبیه می‌شود.

9 هزار
سال قدمت شهر باستانی بسطام در شش کیلومتری شمال شاهرود با توجه به یافته‌های تپه چخماق و آثار باستانی به‌دست آمده از این شهر تخمین زده می‌شود. حالا امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفته است، در کنار مطالبه‌گران و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی، موضوع ثبت جهانی بسطام و خرقان را که بیش از ۱۷سال در انتظار ثبت جهانی است پیگیری خواهد کرد.

2868 مترمربع
مساحت عرصه و اعیان باغ قاجاری هرندی کرمان است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. سال1354 مالک این اثر باغ و عمارت داخل آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار کرد و در آن موزه سازهای سنتی و موزه باستان‌شناسی کرمان راه‌اندازی شد. حالا صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، این اثر را با کاربری پذیرایی، ‌اقامتی و فرهنگی به مزایده گذاشته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید