• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189976
+
-

وقوع 29فقره آتش‌سوزی جنگلی از ابتدای سال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها سیر نزولی داشته است، گفت: اقدامات زیادی درخصوص پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی‌ها صورت می‌گیرد که در نتیجه این اقدامات نسبت به سال گذشته در این بازه زمانی 2درصد کاهش وسعت حریق داشته‌ایم.
سرهنگ رضا اکبری به ایسنا گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۹فقره آتش‌سوزی داشتیم که بسیار کوچک بودند و بلافاصله اطفا شدند. آتش‌سوزی‌های سال‌جاری در مقایسه با بازده زمانی سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۷فقره و از نظر مساحت و هکتار حدود ۲درصد کاهش داشته است‌.
وی افزود: در سال۱۴۰۱ نیز نسبت به سال۱۴۰۰ از نظر تعداد آتش‌سوزی‌ها ۵۳درصد و به لحاظ هکتار و مساحت نیز ۸۹درصد آتش‌سوزی‌ها کاهش داشت و روند حریق جنگل‌ها خوشبختانه تا به امروز سیر نزولی داشته است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برای کنترل آتش‌سوزی‌ها و همچنین در راستای پیشگیری گفت: شماره ملی ۱۳۹ و شماره۱۵۰۴ استانی به‌صورت رایگان و ۲۴ساعته فعال و همکاران منابع طبیعی پاسخگو هستند. سامانه۱۳۸ در ستاد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و به‌صورت روزانه عملکرد آن بررسی و نظارت می‌شود و درصورت برقراری تماس، آن تماس ثبت و به تماس‌گیرنده کد پیگیری داده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید