• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189931
+
-

خبر کوتاه

صعود هر 2تیم باشگاه رایان رینولدز
تیم مردان رکسهام مقابل بورهم‌وود به پیروزی ۳ بر یک رسید تا با ۱۱۰امتیاز قهرمانی خود در لیگ سطح پنجم فوتبال انگلیس را قطعی و به لیگ سطح چهارم صعود کند. این باشگاه که تحت مالکیت رایان رینولدز و راب مکالنهی است، تا پیش از‌آمدن این دو بازیگر مطرح هالیوودی 15سال در سطح پنجم فوتبال انگلیس دست‌وپا می‌زد. همزمان تیم زنان این باشگاه هم یک دسته بالاتر رفت. رکسهام از زمان حضور مالکان جدید به این دستاوردها رسیده؛ استقبال ۳برابری از خرید بلیت‌های فصل، حضور تیک‌تاک و اکسپدیا به‌عنوان حامیان مالی، نخستین قهرمانی پس از ۴۵سال. این دو با 2.5میلیون پوند باشگاه رکسهام را خریده‌اند.

اگر امری زودتر رسیده بود
اونای امری در آرسنال دوران ناموفقی داشت اما این تیم را به فینال لیگ اروپا برد. پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ اروپا در بازگشت به اسپانیا توانست ویارئال را قهرمان این رقابت‌ها کند. او در نیمه لیگ امسال از ویارئال جدا شد و جای استیون جرارد را در استون‌ویلا گرفت. حالا در این مقطع بهترین عملکرد را بین همه تیم‌ها ثبت کرده است. امری به نخستین سرمربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که تیمش در 19بازی نخست حضور او موفق به گلزنی می‌شود. تساوی آنها مقابل برنتفورد به این معنی بود که در ۹بازی اخیر لیگ برتری خود شکست نخورده‌اند؛ آماری برابر با منچسترسیتی و در تعقیب آرسنال (۱۰).

رکورد تازه استون‌ویلا
برای نخستین‌بار از سال۲۰۱۱ است که استون‌ویلا در ۹بازی پیاپی لیگ برتر متحمل شکست نمی‌شود. آنها با هدایت اونای امری حتی دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم هستند. به جدول لیگ برتر و مدعیان کسب سومین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده نگاه کنید؛ 4- نیوکاسل (۵۶ امتیاز)، 5- تاتنهام (۵۳ امتیاز)، 6- استون‌ویلا (۵۱ امتیاز)، 7- لیورپول (۵۰ امتیاز)، 8- برایتون (۴۹ امتیاز).

پیرمرد تمام‌نشدنی
کازویوشی میورا، بازیکن ژاپنی ۵۶ساله برای نخستین بار با لباس اولیویرنسه، تیم دسته دوم پرتغال به میدان رفت تا برای سی‌وهشتمین فصل متوالی در رقابت‌های فوتبال حضور داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید