• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189929
+
-

ثانیه‌شماری برای جشن

ناپولی یکشنبه قهرمان می‌شود

ثانیه‌شماری برای جشن

با برد ثانیه پایانی ناپولی برابر یوونتوس، هم طلسم بازی‌های بدون برد اخیر پارتنوپی به پایان رسید و هم یک گام دیگر به قهرمانی سری‌آ نزدیک‌تر شد و حتی ممکن است یکشنبه آینده ناپلی‌ها سومین جشن قهرمانی تاریخ خود را برگزار کنند. با پیروزی یک بر صفر ناپولی دربرابر یوونتوس و باخت یک بر صفر لاتزیو به تورینو، فاصله 2تیم در رده‌های اول و دوم جدول به ۱۷امتیاز رسید. شنبه آینده ناپولی در دربی دلا کامپانیا میزبان سالرنیتاناست و یک روز بعد لاتزیو در جوزپه مه‌آتزا مهمان اینترمیلان خواهد بود. توقف لاتزیو در این بازی و پیروزی ناپولی، می‌تواند قهرمان این فصل را به‌طور رسمی معرفی کند؛ آن هم در فاصله 6هفته مانده تا پایان لیگ. طرفداران پارتنوپی از سال 1990که دومین اسکودتو را در دوران دیگو آرماندو مارادونا به‌دست آوردند، منتظر کسب سومین عنوان قهرمانی در سری‌آ هستند. آنها در 31بازی این فصل با 25برد، 3تساوی و 3شکست 78امتیاز کسب کرده‌اند.
رم و میلان هم شنبه‌شب بر سر سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان فصل آینده مبارزه می‌کنند. یوونتوس که اخیرا به‌طور موقت موفق شده 15امتیاز کسر شده‌اش را برگرداند، ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهد. این تیم در حال‌حاضر 3امتیاز بیش از میلان و رم دارد. شانسی که یونتوسی‌ها آورده‌اند این است که تیم‌های مدعی سهمیه شامل اینتر، میلان، ناپولی و لاتزیو با هم بازی دارند.
یوونتوس برای نخستین بار در تاریخ رفت و برگشت در لیگ به ناپولی باخت. حالا یوونتوس 3بازی پیاپی به لاتزیو، ساسولو و ناپولی در سری‌آ باخته. آخرین باری که یووه 3بازی پشت‌هم باخته بود به فصل 11-2010برمی‌گشت. بانوی پیر 2بازی است که در سری‌آ گلی به حریفان نزده. آخرین بار سال2012این اتفاق افتاده بود؛ بیش از یک دهه قبل. آنها در 6بازی اخیر تنها یک برد داشته‌اند، آن هم مقابل اسپورتینگ لیسبون در لیگ اروپا که این تیم را به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها فرستاد. در سایر دیدارها به لاتزیو، ساسولو و ناپولی باختند و با اینتر و اسپورتینگ مساوی کردند. تیم ماسیمو آلگری در خانه هم حرفی برای گفتن نداشت و تعداد پاس‌ها و درصد مالکیت تیم مهمان دوبرابر این تیم و موقعیت‌های آنها 10تا بیشتر بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید