• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189653
+
-

تعویض‌های تعیین‌کننده

مجید جلالی اعتقاد دارد سرخابی‌ها یکی از سخت‌ترین دربی‌های چند سال اخیر را در پیش دارند

تعویض‌های تعیین‌کننده

پرسپولیس و استقلال در حالی در برابر هم قرار خواهند گرفت که تساوی در این بازی می‌تواند شانس قهرمانی این دو تیم در لیگ برتر را به کمترین حد ممکن برساند. مجید جلالی، مربی باسابقه فوتبال ایران هم معتقد است که شرایط خاص 2تیم در جدول باعث شده تا سرخابی‌ها یکی از سخت‌ترین دربی‌های چند سال اخیر را در پیش داشته باشند. او می‌گوید: «تیمی که در این مسابقه بازنده شود با فاجعه‌ای بزرگ مواجه خواهد شد و قهرمانی را از دست خواهد داد. در واقع موقعیت 2تیم در جدول، حساسیت و سختی این بازی را بیشتر خواهد کرد و مساوی هم به سود حریف سوم (سپاهان) خواهد بود. شاید در نیمه اول شاهد یک بازی نسبتا بی‌کیفیت باشیم ولی دربی از لحاظ زمان بازی هر چه جلوتر برود، بهتر خواهد شد، چون مساوی به سود هیچ‌کدام از 2تیم نیست.»

   نقش مهم ساپینتو
جلالی با اشاره به شرایط فعلی استقلال می‌گوید: «استقلال بعد از جام‌جهانی تیم متفاوتی شد و چیزی که باید به آن اشاره کرد نقش ساپینتو در چند‌ماه اخیر است. استقلال با بحران مدیریتی مواجه شد و چالش‌های مالی را هم تجربه کرد ولی ساپینتو تیمش را رو به جلو نگه داشت و اجازه نداد این مسائل به استقلال ضربه بزند. شاید خیلی تیم‌ها دست به اعتصاب بزنند یا مربیان دردسر درست کنند ولی ساپینتو به خوبی استقلال را از بحران به دور نگه داشت و این پارامتر مهمی است. این تیم از لحاظ سبک بازی هم شرایط خوبی دارد و در برابر هوادار هم یکی از بهترین نمایش‌هایش را ارائه داد.»

   انگیزه پرسپولیس
جلالی درباره وضعیت پرسپولیس توضیح می‌دهد: «پرسپولیس تنها تیمی بود که قبل از جام‌جهانی کمی با کیفیت فوتبال بازی می‌کرد ولی بعد از جام‌جهانی در یک مقطعی دچار مشکل شد که از این موضوع عبور کرد و دوباره به شرایط خوبی رسید. آنها قطعا بعد از چند برد مهم حالا انگیزه دارند که این روند را ادامه داده و شانس قهرمانی خودشان را حفظ کنند.»

   تعویض‌ها مهم هستند
جلالی در پاسخ به این پرسش که آیا 2تیم نسبت به هم برتری خاصی دارند، می‌گوید: «شاید استقلال در بحث فوتبال تهاجمی شرایط بهتری داشته باشد ولی وقتی در دربی وارد زمین می‌شوید خیلی چیزها تغییر می‌کند. تجربه در این بازی بسیار مهم است و شرایط این بازی باعث شده که معمولا شاهد بازی‌های احساسی و به‌شدت درگیرانه از این 2تیم باشیم. قطعا 2تیم بازی را با احتیاط شروع می‌کنند ولی ممکن است یک اتفاق قواعد بازی را به هم بریزد و شاهد بازی هجومی باشیم. من معتقدم در این بازی تعویض‌ها می‌توانند تعیین‌کننده باشند چون نیمه دوم دربی نیمه مهمی است.»

   شانس سپاهان بیشتر است
جلالی در مورد اینکه برخی معتقدند سپاهان شانس اول قهرمانی در لیگ امسال است، می‌گوید: «مطمئنا سپاهان شانس اول قهرمانی است چون 2رقیبش باید با هم بازی کنند. در بحث بازی رودررو هم وضعیت سپاهان بهتر است. من فکر می‌کنم احتمال اینکه از دل دربی یک تساوی بیرون بیاید، زیاد است و با این شرایط همه‌‌چیز برای قهرمانی سپاهان مهیا خواهد شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید