• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189646
+
-

دربی

تیتر یک
دربی

هر بازیکنی که به دربی حساس این هفته قدم بگذارد، یک فرصت فوق‌العاده برای تسخیر قلب هواداران دارد. بدون شک این حساس‌ترین لحظه فصل برای آبی‌ها و قرمزها به شمار می‌رود و این بازی برای هر دو تیم یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود. سرنوشت این دربی بزرگ حالا به ساق‌های ستاره‌های 2‌تیم وابسته است. بخشی از این نفرات در شروع فصل اصلا جایی در ترکیب تیم نداشتند و حالا ستاره‌های مهم این بازی به‌حساب می‌آیند. تعداد دیگری از نفرات تعیین‌کننده این مسابقه نیز از شروع فصل در فرم خوبی بوده‌اند. یحیی و ساپینتو روی همه جزئیات برای این بازی حساب باز کرده‌اند اما آنها نیز به خوبی می‌دانند که برخی نفرات در زمین، تعیین‌کننده‌تر از دیگران هستند.

بیرانوند-حسینی  |   استادان کلین‌شیت
در 8سال گذشته فقط 2دروازه‌بان در رقابت‌های جام‌جهانی درون دروازه ایران ایستاده‌ا‌ند و آن 2 نفر حالا در شهرآورد تهران روبه‌روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. سیدحسین حسینی فصل گذشته با کلین‌شیت‌های مداوم، استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد و بیرانوند نیز تا این هفته بیشترین کلین‌شیت را در این فصل داشته است. هر دو سنگربان با روحیه بسیار خوبی به دربی می‌رسند. بیرو این چند هفته عملکرد قابل‌قبولی داشته و حسینی هم هفته گذشته نخستین گلش برای استقلال را به ثمر رسانده است. شاید بازی این هفته، مهم‌ترین تجربه دروازه‌بان‌های اول و دوم تیم ملی ایران در همه دربی‌ها باشد. آنها نفراتی کلیدی در مسیر پیروزی تیم‌شان در این دوئل خواهند بود.

گولسیانی - یامگا  |   پنالتی‌زن‌های بی‌اشتباه
فقط در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر 4ضربه پنالتی برای پرسپولیس و استقلال اعلام شده است. هر دو تیم نفراتی تکنیکی و سریع را در ترکیب دارند و احتمال وقوع پنالتی در این مسابقه نیز بسیار بالا خواهد بود. در این صورت گولسیانی و یامگا مثل همیشه پشت ضربه پنالتی قرار خواهند گرفت. آنها البته مسئولیت‌های مهم دیگری را نیز در این بازی بر عهده خواهند داشت اما شانس گلزنی هر دو نفر در این مسابقه بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. گولسیانی تا امروز تنها یک‌بار در دربی پایتخت به میدان رفته و در این مسابقه 2گل زده است. این مدافع می‌خواهد روبه‌روی استقلال این آمار رؤیایی را بهبود ببخشد.

رفیعی - مهری‌   |   بازگشت به اصل
سعید مهری داستان عجیبی در استقلال داشته است. محمود فکری این بازیکن را برای آبی‌ها جذب کرد اما قبل از نخستین بازی سعید از این باشگاه جدا شد. همین تابستان نیز زمزمه‌های جدایی مهری وجود داشت. ساپینتو اما توانست بهترین بازی ممکن را از سعید بگیرد و بهترین نسخه او را برای استقلال بسازد. حالا مهری به یکی از ستاره‌های تعیین‌کننده این باشگاه تبدیل شده و توانسته برای این تیم گل هم بزند. در سمت مقابل سروش رفیعی نیز فصل بسیار سختی داشته است. یحیی این بازیکن را در هفته‌های زیادی روی نیمکت نشاند اما در این مقطع حساس دوباره به سروش اعتماد کرده است. رفیعی در 2بازی گذشته به ترکیب اصلی برگشت و درخشیدن در دربی حساس پیش‌رو می‌تواند این بازیکن را در ترکیب اصلی تیم تثبیت کند.

صادقی-رضاوند  |   پایان خوش
هم سعید صادقی و هم آرش رضاوند در مقطعی از این فصل با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شدند. هواداران پرسپولیس انتظار داشتند خرید پرهیاهو و گران‌قیمتی مثل صادقی گل‌های بیشتری برای این تیم بزند و درخشش بیشتری داشته باشد. سعید هنوز هم در پرسپولیس به ستاره‌ای تبدیل نشده که در لباس گل‌گهر دیده بودیم. با این حال او در هر 2 بازی گذشته گل زده و با مجموعه‌ای از حرکات تکنیکی طرفداران تیم را به وجد آورده است. آرش رضاوند نیز شرایط مشابهی داشته است. او در شروع فصل از قرارداد قرضی فولاد برگشت و با موجی از بدبینی روبه‌رو شد اما خودش را در زمین مسابقه ثابت کرد. آرش در چند هفته گذشته یکی از بهترین‌های استقلال بوده و حالا در دربی نیز نگاه‌ها به ساق‌های این هافبک دوخته خواهد شد.

عمری - قائدی   |   پسران سریع
سرعت بالا و تکنیک قابل توجه مهدی قائدی و محمد عمری می‌تواند هر دفاعی را به دردسر بیندازد. مهدی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فقط یک گل زده بود و به‌شدت تحت فشار قرار داشت. او اما با سپری کردن یک نیم فصل دوم رؤیایی حالا یکی از گزینه‌های جدی آقای گلی نیز به شمار می‌رود. قائدی موانع زیادی را نیز از مسیر تیم ساپینتو برداشته است. محمد عمری نیز پدیده بی‌چون و چرای این فصل پرسپولیسی‌ها بوده است؛ بازیکنی که از اواخر نیم‌فصل اول به یک مهره کارآمد برای یحیی تبدیل شد و نمایش‌های بسیار درخشانی در پرسپولیس داشت. او البته در روزهای گذشته کمی مصدوم شده و شاید در ترکیب ابتدایی قرمزها برای دربی قرار نگیرد.

ترابی- محبی  |   خلاقیت لحظه‌ای
اگرچه آمار گلزنی محبی به خوبی شروع فصل ادامه پیدا نکرده اما او باز هم یکی از مهره‌های مهم این فصل استقلال بوده و در لباس این باشگاه دوباره به تیم ملی نیز برگشته است. محبی برای کامل کردن این فصل درخشان یک دربی موفقیت‌آمیز کم دارد. در مقابل بهترین پاسور این فصل پرسپولیسی‌ها مهدی ترابی بوده است؛ بازیکنی که می‌تواند با ارسال‌ها، پاس‌های عمقی و شوت‌هایش کمک بزرگی برای تیم یحیی باشد. ترابی یکی از چهره‌های باتجربه این مسابقه به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در تیم پرسپولیس ایفا خواهد کرد.

عبدی - مطهری    |   در انتطار شادی گل
هم ارسلان مطهری و هم مهدی عبدی در این فصل طعم نیمکت‌نشینی را چشیده‌اند. عبدی برای مدت‌های مدید روی نیمکت بود و حتی چند دقیقه هم فرصت بازی به‌دست نمی‌آورد. ارسلان مطهری نیز در شروع فصل در فهرست مازاد استقلال قرار داشت و باشگاه با تمام قدرت خواهان جدایی او بود. حالا این دو بازیکن همه‌‌چیز را تغییر داده‌اند و هر دو نفر در یکی از حساس‌ترین دربی‌های این سال‌ها به‌عنوان مهاجم مرکزی به میدان خواهند رفت. گلزنی در دربی تخصص ارسلان مطهری به‌حساب می‌آید و مهدی عبدی نیز تا امروز 2بار دروازه استقلال را باز کرده و حالا به شادی گل دیگری روبه‌روی این تیم فکر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید