• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189651
+
-

آماربازی

13
تیم تراکتور هفته گذشته در مصاف با ملوان انزلی بازی را در آخرین دقایق به تساوی کشید و با یک پنالتی از شکست فرار کرد. تراکتور در فصل جاری هرگز نیمه دوم بازی را به تیمی نباخته و در انزلی نزدیک بود این رکورد را از دست بدهد. اما گل سهیل فداکار که در نیمه دوم زده شده بود، در آخرین دقایق با پنالتی رضا اسدی پاک شد. طی 26هفته‌ای که از لیگ جاری سپری شده، تراکتور در نیمه دوم بازی‌هایش به 13برد و 13مساوی رسیده است. این تیم چه با هدایت قربان بردیف و چه با پاکو خمز، هرگز نیمه مربیان را به هیچ تیمی نباخته است. دومین تیم موفق در نیمه دوم استقلال است که در 26بازی به 14برد، 9مساوی و 3باخت رسیده است.

10
اگر در نیمه دوم بازی‌ها تراکتور و استقلال موفق‌ترین تیم‌ها بوده‌اند، در عوض نیمه اول عرصه تاخت‌وتاز سپاهان و پرسپولیس است. سپاهان طی 26بازی به 10برد، 15مساوی و تنها یک باخت در نیمه‌های اول رسیده است. تنها تیمی که سپاهان را در نیمه اول برد، ذوب‌آهن بود که البته در نیمه دوم 2گل خورد و بازی را واگذار کرد. پرسپولیس هم با 10برد، 14مساوی و 2شکست در نیمه‌های اول، دومین تیم موفق در این نیمه بوده است. یک تیم دیگر هم در نیمه اول به اندازه سپاهان و پرسپولیس پیروز شده که تیم گل‌گهر بوده است. سیرجانی‌ها هم در نیمه اول 10برد دارند اما نتایج آنها به خوبی سپاهان و پرسپولیس نیست چون 6بار شکست خورده‌اند؛ 6برابر سپاهان و 3برابر پرسپولیس.

11
در دربی بزرگ تهران که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، احتمالا پرسپولیس در نیمه اول و استقلال در نیمه دوم شرایط بهتری خواهند داشت. البته این به شرطی است که نتایج گذشته 2تیم در این نیمه‌ها تداوم داشته باشد. استقلال در نیمه اول فقط 11گل زده اما در نیمه دوم تقریبا 3برابر نیمه اول به گل رسیده است (31گل). این اختلاف فاحش، بعد از بازی با هوادار پررنگ‌تر شد اما قبل از آن هم وجود داشت. تیم ساپینتو در نیمه اول تیم ششم جدول رده‌بندی است! در عوض پرسپولیس در نیمه اول بازی‌هایش بیشتر گل زده و کمتر گل خورده است. تفاضل گل قرمزها در نیمه اول 14+ و در نیمه دوم 9+ است. تیم یحیی در نیمه دوم 2گل کمتر زده و 3گل بیشتر خورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید