• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189632
+
-

دست‌های خالی هالیوود

مدتی است که ‌اندوخته‌های داستانی هالیوود ته کشیده و عوامل فیلمسازی‌ به‌سراغ قصه‌های بازی‌های رایانه‌ای رفته‌اند و ادبیات غیرواقعی و تخیلی را رواج می‌دهند و به‌خاطر مشهور و محبوب‌بودن این بازی‌ها، مخاطبان جذب این ساخته‌های جدید شده‌اند.
در این بین نداشتن سناریوی بامحتوا شاید به‌دلیل کم‌کیفیت‌شدن کارکنان هالیوود باشد و به‌نظر رفته‌رفته سرمایه انسانی این کارتل آمریکایی رو به افول است. تاجایی‌که در هفته‌های اخیر، مدیران هالیوود همزمان با دپوی فیلمنامه‌ها و آماده‌شدن برای تولید مجموعه‌های رئالیتی‌شو که نیازی به فیلمنامه‌نویس ندارند، در حال آماده‌شدن برای اعتصاب هستند.
نیویورک تایمز مؤید این گزاره را اینطور گزارش داده که «نویسندگان هالیوود با نزدیک‌شدن به تعطیلی آن، اقدام به اعتصاب را تأیید کردند؛ اینها که از ۱۵‌سال پیش تاکنون دست به اعتصاب نزده‌اند، می‌گویند که شرایط کار در هالیوود متناسب با تغییراتی که در دوران شبکه‌های استریم فیلم و ویدئو به‌وجود آمد، همگامی نداشته است. این نشریه آمریکایی ادامه داده‌ که اتحادیه‌هایی که نماینده هزاران نویسنده تلویزیون و سینما هستند، روز دوشنبه در بیانیه‌ای تأکید کردند با برخورداری حمایت قاطع از اعتصاب، به رهبران خود این حق را می‌دهند که پس از اتمام قرارداد نویسندگان با استودیوهای بزرگ هالیوود در اول‌ماه می، دست از کار بکشند.»
این اتحادیه‌ها که شاخه‌های شرقی و غربی انجمن نویسندگان آمریکا را تشکیل می‌دهند، از تأیید مجوز اعتصاب توسط بیش از ۹‌هزار نویسنده با ۹۸‌درصد آرا خبر دادند. اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون که از طرف شرکت‌های تولیدکننده هالیوود چانه‌زنی می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز اعتصاب برای هیچ‌کس نباید تعجب‌آور باشد. سرانجام اینکه مبنای سینمای هالیوود به‌دلیل پیروی از سیاست‌های خاص، تبلیغات غیرمستقیم و آماده‌سازی‌ ذهن مخاطب برای دیدگاه سیاستمداران است و حالا در پی رویکردهای همین سیاستمداران، این بنگاه فیلمسازی‌ را دچار مشکل کرده و هالیوود به تعطیلی
نزدیک می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید