• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189525
+
-

حادثه دردناک در زیرزمین حوزه هنری

کوتاه از حادثه
حادثه دردناک در زیرزمین حوزه هنری

در حادثه‌ای دردناک، 2نفر از کارکنان حوزه هنری، بر اثر سقوط به چاه فاضلاب جانشان را از دست دادند. یکی از آنها جوانی بود که وقتی دید همکارش به داخل چاه سقوط کرده، برای نجات او وارد عمل شد اما خودش نیز در این حادثه جان باخت.
به گزارش همشهری، شامگاه بیست‌وهفتم فروردین، به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که 2نفر از کارکنان حوزه هنری در حادثه سقوط به چاه جانشان را از دست داده‌اند. جایی که حادثه رخ داده بود، زیرزمین منفی3 ساختمان حوزه هنری بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که 2نفر از کارکنان به داخل چاه فاضلاب رفته بودند که هر دوی آنها دقایقی بعد از چاه بیرون کشیده شدند اما جان‌شان را از دست داده بودند. اجساد 2مرد جان‌باخته به دستور بازپرس جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات درباره علت حادثه آغاز شد.
در بررسی‌ها مشخص شد یکی از قربانیان حادثه، مردی 45ساله به نام سیدسعید داوری و دیگری نیز جوانی به‌نام سیدمحمدزاهد شکرآبی بود. حادثه در قسمت رستوران اتفاق افتاده و نفر سومی که در این ماجرا حضور داشت و دچار مسمومیت شده بود، وقتی در مقابل بازپرس جنایی تهران قرار گرفت، جزئیات ماجرا را شرح داد. او گفت: در قسمت رستوران، چاهی وجود دارد که برای جمع‌آوری فاضلاب شست‌وشوی وسایل رستوران است. معمولا چربی‌ها و پسماندهای غذایی در آنجا ریخته می‌شود تا در فرصتی مناسب آبگیری شود. وی ادامه داد: پس از افطار بود که یکی از همکارانم (یکی از قربانیان) به قسمت رستوران رفت و متوجه شد که خروجی محل آبگیری مسدود شده است. او موضوع را به من و کارفرمایش اطلاع داد و ما به قسمت رستوران رفتیم و تصمیم گرفتیم خروجی را باز کنیم. البته از قبل همکارم اسید درون آن ریخته بود تا محل مسدود شده باز شود.
او گفت: ظرف اسیدی را که برای تمیز کردن چیلرهای داخل ساختمان استفاده می‌شد برداشتیم و همکارم تصمیم گرفت وارد چاه شود تا بخش دیگر اسید را روی چربی‌ها بریزد. تصورمان این بود که با ریختن اسید، چربی‌ها و پسماندها می‌سوزد و محل آبگیری چاه باز می‌شود چون پیش از این هم برای باز کردن چاه از اسید استفاده کرده بودیم.
او ادامه داد: ابتدا سیدسعید داوری به درون چاه رفت اما نفر دوم متوجه شد که حال او بد شده است. او به‌محض اینکه متوجه بدحالی همکارمان شد برای کمک و نجات وی به درون چاه رفت. اما به‌دلیل اسیدی که درون آنجا ریخته و با چربی ترکیب شده بود، گاز مرگباری تولید شده بود و 2همکارم از حال رفتند. من هم فورا به درون چاه رفتم و به‌دلیل استنشاق گاز، حالم بد شد اما فریاد کشیدم و از همکاران دیگرم کمک خواستم. آنها هم با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند اما وقتی آتش‌نشانان حضور یافتند و همکارانم را بیرون کشیدند، مشخص شد که هر دو فوت شده‌اند و مرگ آنها همه ما را دچار شوک کرد.
در ادامه تحقیقات، مأموران به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که 2فرد جان‌باخته ساعت 8:20 شروع به ریختن اسید کرده و 4دقیقه پس از آنکه به درون چاه رفتند هر دو نفر فوت شدند.
بررسی‌ها حکایت از این دارد که اسید با چربی ترکیب شده و به‌دلیل فعل و انفعالات شیمیایی، گاز، انتشار یافته و مرگ دردناک2مرد را رقم زده است.
تحقیقات در این پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید