• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189523
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MjERB
+
-

پایان زورگیری‌های خونین سارقان مسلح‌

داخلی
پایان زورگیری‌های خونین سارقان مسلح‌

4عضو یک باند تبهکاری که با پرسه زدن در خیابان‌ها به‌طور مسلحانه از شهروندان زورگیری می‌کردند دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، فعالیت این باند سرقت مسلحانه از چندی قبل در زاهدان آغاز شد. سارقان سوار بر خودروی‌شان که اغلب سرقتی بود شروع به پرسه زدن در خیابان‌های شهر می‌کردند و بعد از شناسایی طعمه‌های‌شان در خیابان‌های خلوت آنها را شکار می‌کردند. شیوه سرقت آنها به این شکل بود که 4نفری فرد مورد نظر را محاصره کرده و بی‌مقدمه شروع به کتک زدنش کرده و درصورت مقاومت با اسلحه‌شان او را به مرگ تهدید می‌کردند. یکی از شاکیان این باند در این‌باره گفت: در یکی از خیابان‌ها سوار خودروام بودم که گوشی موبایلم زنگ خورد و توقف کردم و مشغول صحبت شدم. چند لحظه گذشته بود که ناگهان یک اسلحه در نزدیکی سرم حس کردم و در ادامه چند نفر من را با زور از ماشین پیاده کردند و به باد کتک گرفتند. هنوز نمی‌دانستم که چه اتفاقی افتاده و آنها به چه دلیلی من را کتک می‌زنند. یکی از آنها خیلی سریع پشت فرمان نشست و چند نفر دیگر هم سوار ماشین خودشان شدند و همگی از آنجا فرار کردند.
در شرایطی که هر روز زورگیری تازه‌ای به پلیس گزارش می‌شد مأموران پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان این سرقت‌های مسلحانه آغاز کردند. آنها با کمک شاکیان و استفاده از سرنخ‌های به‌دست آمده در محل سرقت‌ها به اطلاعاتی درباره سارقان دست یافتند. همه شاکیان می‌گفتند که سارقان 4مرد مسلح بودند و اطلاعات به‌دست آمده نیز با این شواهد مطابقت داشت. با ادامه یافتن بررسی‌های فنی پلیس سرانجام کارآگاهان به اطلاعاتی درباره مخفیگاه سارقان مسلح در یکی از محله‌های زاهدان دست پیدا کردند و موفق شدند در عملیاتی ضربتی هر چهار متهم را دستگیر کنند. مأموران در بازرسی مخفیگاه متهمان 2دستگاه خودرو و 3دستگاه گوشی موبایل مسروقه کشف کردند.
با انتقال متهمان به پلیس آگاهی بازجویی‌های فنی از آنان آغاز شد. دستگیرشدگان در جریان تحقیقات به 12فقره سرقت خشن اعتراف کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی‌شان ادامه دارد. سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: اعضای این باند هنگام سرقت شهروندان را ضرب و شتم کرده و به آنها آسیب وارد می‌کردند که تحقیقات برای شناسایی سایر طعمه‌های این سرقت‌ها ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید