• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189526
+
-

با مردم/مهندسان شیمی، مهر نظام مهندسی بگیرند

فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی مشابهات فراوانی با سایر رشته‌ها خصوصا رشته مهندسی مکانیک دارند اما عضویت در نظام مهندسی و اخذ مهر نظام مهندسی برای آنها پیش‌بینی نشده و میسر نیست. با توجه به مشابهت‌های فراوان دروس رشته مهندسی شیمی با سایر رشته‌های عضو نظام مهندسی تقاضا می‌شود برای فارغ‌التحصیلان این رشته نیز امکان عضویت و اخذ مهر نظام مهندسی فراهم شود.
افشار از تهران

بلاتکلیفی ویلاشهر زنجان 20ساله شد
بیش از 2 دهه است که فیش‌های زمین‌های ویلایی ویلاشهر زنجان در دست مردم است ولی اعضا همچنان بلاتکلیف‌اند.تقاضا می‌شود زمین‌های مناسبی برای ساخت در محدوده شهری در اختیار دارندگان فیش‌ها قرار بگیرد.
مقدم از زنجان

طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها توجیه اقتصادی ندارد
چند روز پیش طرحی به مجلس ارائه شد مبنی بر تعطیل کردن ادارات در روزهای پنجشنبه که با اجرا و تصویب این پیشنهاد ضرر بزرگی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد. با این وضع گرانی و تورم هر حرکتی که منجر به کاهش تولید وکند شدن چرخ اقتصاد شود ظلم بزرگی در حق مردم و کشور است. در این شرایط همه ارگان‌ها و نهادها موظفند با بیشترین ظرفیت و توان خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.
داوودپور از تهران

پیامک
تکلیف احداث ورزشگاه سبزوار چه شد؟

از15سال پیش که کلنگ احداث ورزشگاه در توحیدشهر سبزوار به زمین خورد تا به الان هیچ پیشرفتی در کار حاصل نشده و مدت‌هاست که ساخت این ورزشگاه متوقف و تبدیل به متروکه شده است. جدای از امیدی که مردم شهر به استفاده از این ورزشگاه داشتند سال‌هاست که بودجه بیت‌المال راکد مانده و از ارزش افتاده است.دلیل این اهمال و بی‌تفاوتی چیست؟ چرا مسئولانی که این طرح را کلید زدند پاسخگوی اتمام آن نیستند؟
محمدرضا از سبزوار

مشکلات تونل‌های آزادراه رودهن به تهران برطرف شود
 من از افرادی هستم که محل سکونتم رودهن و محل کارم تهران است؛ در نتیجه هر روز ناگزیرم که از آزادراه تردد کنم.در طول این مسیر 3 تونل وجود دارد که یا روشنایی‌شان کافی نیست و یا اصلا روشنایی ندارند همین موضوع بارها موجب خطای رانندگان و ایجاد تصادف شده است.از طرفی ماه‌هاست که قسمت وسیعی از آسفالت این محدوده به قصد تعمیر تراشیده شده ولی اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته است که این وضعیت آسیب زیادی به‌خودروهای در حال حرکت می‌زند. از مسئولان درخواست داریم تا هر چه زودتر این مشکلات را رفع کنند.
جعغری از رودهن

پیام
افرادی که زباله‌هایشان را در سطح شهر رها می‌کنند مجازات شوند

در مطلبی می‌خواندم که در کشور سنگاپور انداختن حتی یک آدامس روی زمین و کف خیابان جریمه سنگینی دارد یا جوی‌های آب خیابان‌های ژاپن به‌قدری تمیز است که ماهی‌ها در آن شنا می‌کنند.متأسفانه ما در کشورمان شاهد هستیم که هر روز تعداد زیادی از عابرین پیاده و یا رانندگان خودرو، زباله‌هایشان را در سطح شهر و جوی‌ها رها می‌کنند و ظاهرا فرهنگسازی‌ و آگاه‌سازی‌ برای این دسته از افراد تاکنون نتیجه نداده است؛ در نتیجه چوب بی‌توجهی و خودخواهی این دسته را بقیه شهروندان می‌خورند. پیشنهاد می‌کنم مسئولان با وضع جریمه‌های سنگین قانونی این قبیل افراد را مجازات کنند تا حق دیگر شهروندانی که به پاکیزگی شهر، کشور و محیط‌زیست‌شان بها می‌دهند رعایت شود.
جهان‌پناه از تهران

جلوی افزایش قیمت مرغ را بگیرید
 در چند روز اخیر قیمت مرغ به کیلویی 90هزار تومان رسید! با گران شدن سرسام‌آور قیمت گوشت، بخش‌بزرگی از جامعه قادر به خریدن و تامین گوشت قرمز نیستند؛ تکلیف قیمت ماهی و میگو هم که معلوم است و مدت‌هاست از سفره مردم حذف شده. همین مشکلات باعث شده تا مردم بیشتر به خرید مرغ روی بیاورند.این طور که پیداست به‌زودی این قلم هم از سبد خرید مردم حذف خواهد شد. رهبر معظم انقلاب امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.مسئولان باید با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات ایشان جلوی این گرانی‌های نجومی را بگیرند.
گرمارودی از ملارد




 

این خبر را به اشتراک بگذارید