• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189476
+
-

من رکورددار نباختن در فوتبال ایرانم

ابراهیم اشکش: برد این هفته امید را در شهر مسجدسلیمان زنده کرد ولی مسئولان باید قبل از بازی با فولاد مشکلات مالی را حل کنند

من رکورددار نباختن در فوتبال ایرانم

امیرحسین اعظمی

ابراهیم اشکش امسال با حضور در لیگ برتر، خودش را بیشتر از سال‌های گذشته به فوتبال ایران معرفی کرد. او در 2 مقطع، انتخاب مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان بوده تا شاید این تیم را از خطر سقوط به لیگ دسته‌اول نجات دهد، هر چند که این یک ماموریت بسیار سخت برای اشکش محسوب می‌شود. جالب اینجاست که وقتی او برای نخستین‌بار به‌عنوان سرمربی نفت انتخاب شد، برخی از هواداران این تیم و همچنین رسانه‌ها علیه این مربی موضع گرفتند. با این حال، اشکش معتقد است که در فوتبال باید با سختی‌کشیدن به موفقیت رسید. سرمربی نفت مسجدسلیمان در مصاحبه با همشهری به سؤالات پاسخ می‌دهد.

  با شکست‌دادن ذوب‌آهن چقدر امید دارید تا در لیگ برتر بمانید؟
از این به بعد همه‌‌چیز در اختیار مسئولان استان و همچنین وزارت نفت است. این برد امید را در تیم و شهر مسجدسلیمان زنده کرد ولی مسئولان باید مشکلات مالی را حل کنند، آن‌هم قبل از بازی با فولاد. حل‌شدن مشکلات مالی کار من را هم به‌عنوان سرمربی راحت‌تر می‌کند.

  ولی قبول دارید با توجه به فاصله 5امتیازی با مس کرمان، ماندن شما در لیگ برتر تقریبا غیرممکن است؟
کار سخت است ولی هنوز امید داریم. اگر ببریم در لیگ می‌مانیم و اگر هم نبریم، سقوط می‌کنیم. این 4بازی برای ما حکم فینال را دارد و باید بجنگیم تا به هدفمان برسیم.

  قبول دارید تغییرات متعدد در کادر فنی به نفت مسجدسلیمان ضربه زد؟
تغییرات متعدد در هیچ تیمی جواب نمی‌دهد. ثبات مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت است.

  بعد از باخت به تراکتور بازیکنان را تنبیه کردید و ساعت 6صبح تمرین گذاشتید. آیا واقعا بعد از این اتفاق چیزی تغییر کرد؟
ما در این بازی 5گل خوردیم ولی من از این ناراحت بودم که چرا بازیکنان اعتصاب کرده بودند. با اعتصاب‌کردن چیزی درست نمی‌شود و نتیجه‌اش این می‌شود که در زمین مسابقه 5گل بخوریم و تحقیر شویم. اینکه بازیکن پولش را بخواهد درست است و این حق آنهاست ولی اعتصاب‌کردن بجا نبود. وقتی برای بار دوم به نفت برگشتم، خواستم سختگیری کنم و فکر می‌کنم از آن زمان به بعد روند بدی نداشتیم. ما در چند بازی واقعا بدشانسی آوردیم و نتیجه نگرفتیم. من ساعت 6صبح تمرین گذاشتم تا به بازیکنان کمک کنم چون آنها با تحریم تمرینات شرایط خوبی نداشتند.

  وقتی برای نخستین‌بار به‌عنوان سرمربی نفت انتخاب شدید، خیلی‌ها از این تصمیم باشگاه انتقاد کردند. آن زمان چه احساسی داشتید؟
این موضوع طبیعی بود ولی من دوست دارم کار کنم و خودم را ثابت کنم. سال83 که 21سالم بود، در تیم شهباز اهواز بازی می‌کردم که رباط صلیبی پاره کردم و دیگر فوتبال بازی نکردم. من مربیگری را در محلات شروع کردم؛ در محله 16هکتاری اهواز که بازیکنان و مربیان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. بعدها به لیگ‌یک اهواز رفتم، بعد در لیگ‌یک استان مربیگری کردم، بعد به سوپرلیگ استان رفتم. در ادامه در لیگ3 کشور، لیگ2 و در نهایت لیگ دسته‌اول مربیگری کردم و امسال هم به لیگ برتر رسیدم. من از لیگ محلات به لیگ برتر رسیدم و در این سال‌ها ریاضت کشیدم. در لیگ دسته‌اول استقلال ملاثانی را به یک برند تبدیل کردم و در 31بازی شکست نخوردیم. در بین مربیان ایران، رکورد نباختن در اختیار من است و 31بازی شکست نخوردم. کسی به من نگفت بفرما این لیگ برتر برای شما، من با سختی به اینجا رسیدم.

  آرزوی بزرگ شما در مربیگری چیست؟
من به آرزو فکر نمی‌کنم. دوست دارم در کارم پیشرفت کنم و جلوتر بروم. اگر زحمت بکشم به هدف‌هایم می‌رسم.

  الگوی شما در مربیگری کدام مربی است؟
از هر مربی ایرانی یا خارجی می‌توانم چیزهای زیادی یاد بگیرم. در بین مربیان ایرانی سبک امیر قلعه‌نویی را دوست دارم و در بین مربیان خارجی هم کار کارلوس کی‌روش را می‌پسندم.

  به‌نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟
برنده دربی شانس خوبی برای قهرمانی خواهد داشت ولی اگر این بازی مساوی شود، سپاهان احتمالا قهرمان خواهد شد. هر سه مدعی قهرمانی واقعا تیم‌های باکیفیتی هستند.

  فکر می‌کنید این هفته فولاد را هم شکست بدهید؟
ما محکوم به برد در هر 4بازی هستیم. امیدوارم مشکلات مالی ما قبل از این بازی حل شود تا بتوانیم فولاد را هم شکست بدهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید