• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189475
+
-

نکته بازی/ واقعا زحمت شد سجاد جان!

استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نتایج شگفت‌انگیزی گرفته؛ به‌طوری که 9بازی از 10مسابقه اخیرش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. با وجود این، آنها هنوز پشت سر سپاهان هستند و برای کسب عنوان قهرمانی، باید چشم به لغزش تیم اصفهانی داشته باشند. این اتفاق می‌توانست رخ ندهد، اگر آبی‌ها در دیدار با نساجی هم به پیروزی دست پیدا می‌کردند، اما آن بازی در قائمشهر با وجود برتری کیفی محسوس میهمان، با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید. در دقایق پایانی آن دیدار، سجاد شهباززاده یک موقعیت استثنایی گلزنی را از دست داد که احتمال دارد در پایان فصل جام قهرمانی را از کف آبی‌ها برباید. در حقیقت مهاجمی که آمده بود با گل‌هایش قهرمانی بیاورد، حالا شاید بدون گل زده یک جام را بپراند!

دقیقه 99؟ نشنیده بودیم
وزارت ورزش که انگار تازه بعد از حذف استقلال از آسیا به صرافت حل مشکلات این باشگاه افتاده، دنبال تهیه منابع مالی است تا طلب آندره‌آ استراماچونی پرداخت شود. در این میان حمید سجادی، وزیر محترم ورزش گفته: «همه تلاش خود را می‌کنیم تا راهکاری پیدا کنیم استقلال در آسیا بماند. به قول فوتبالی‌ها تا دقیقه99 پیگیر هستیم.» خب البته تا جایی که ما می‌دانیم، فوتبال 90دقیقه است و هواداران این حوزه هم همیشه برای مثال زدن در مورد آخر وقت، از عبارت «دقیقه90» استفاده نمی‌کنند. شاید هم سجادی با توجه به اینکه دوومیدانی‌کار است، در جریان جزئیات فوتبال نیست و فکر کرده تا دقیقه99وقت دارد؛ به همین‌خاطر هم پرونده استراماچونی را رها کرده تا کار به اینجا بکشد. شرمنده؛ دیر کردید آقای وزیر!

با خون دل خوردن...
استقلال درپی پیروزی 6 بر یک دربرابر هوادار، برای نخستین‌بار به صدر جدول لیگ برتر رسید. البته همانطور که می‌دانید صدرنشینی فعلی آبی‌ها چندان تعیین‌کننده نیست، چون ملاک نهایی درصورت برابری امتیازات، نگاه به بازی رودررو است. این یعنی اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، در پایان فصل سپاهان قهرمان خواهد شد؛ تیمی که در هر 2بازی رفت و برگشت موفق به شکست استقلال شده است. با وجود این، همین بالانشینی نوبرانه استقلال هم برای هواداران این تیم ارزشمند است؛ مخصوصا که آنها با کلی خون دل خوردن به اینجا رسیده‌اند. استقلال در پایان هفته اول لیگ و در پی شکست در برابر سپاهان، در قعر جدول قرار گرفت، اما پله به پله بالا آمد و بعد از 25هفته به صدر رسید؛ یک کوشش مستمر قابل تقدیر.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید