• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189245
+
-

آماربازی

20
تیم نفت مسجدسلیمان بالاخره بعد از 20هفته در لیگ برتر پیروز شد تا شاید به سرنوشت فجرسپاسی در فصل گذشته دچار نشود. فصل قبل، فجرسپاسی در 5هفته ابتدایی 2پیروزی به دست آورد اما بعد از آن دیگر رنگ پیروزی را ندید تا اینکه بعد از 25بازی بدون برد در نهایت به دسته‌اول سقوط کرد. امسال هم نفت مسجدسلیمان دقیقا همین روند را اجرا کرد؛ 2برد در 5بازی اول و سپس هفته‌ها در حسرت پیروزی! اما طلسم نفتی‌ها بالاخره در هفته26 شکسته شد و آنها با یک گل ذوب‌آهن را بردند. 20بازی بدون برد برای نفت مسجدسلیمان طولانی‌ترین روند دوری از پیروزی در لیگ جاری بوده است. نفت آبادان هفته گذشته بعد از 12بازی به پیروزی رسید و نساجی هم در حال حاضر 12هفته است پیروز نمی‌شود.
 
7.63
بهترین بازیکن نفت مسجدسلیمان در مصاف با ذوب‌آهن، همان گلزن این تیم یعنی پیمان رنجبری بوده است. نفت که در 3بازی قبلی‌اش فقط شکست خورده بود، جمعه‌شب با گل این بازیکن توانست به پیروزی برسد. رنجبری بیش از هر بازیکن دیگری در این بازی شوت زد (3شوت) که 2ضربه او داخل چهارچوب بود و یکی از آنها تبدیل به گل شد. او همچنین یک پاس کلیدی برای همبازیانش صادر کرد و در نهایت از سایت متریکا نمره 7.63 گرفت. سینا بختیاری‌نسب، دروازه‌بان جوان نفتی‌ها با نمره 7.32 دومین بازیکن برتر زمین بود و نخستین کلین‌شیت خود را در سومین بازی لیگ‌برتری‌اش به ثبت رساند. عقیل کعبی هم با نمره 7.31 سومین بازیکن برتر میدان بود.

7.25
تیم نساجی که از هفته چهاردهم نیم‌فصل اول موفق به کلین‌شیت نشده بود، بالاخره بعد از گل‌خوردن در 11بازی متوالی، در دوازدهمین مسابقه توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این نخستین بازی نساجی تحت هدایت سرمربی جدید و اسپانیایی این تیم بود و او اگرچه نتوانست نساجی را بعد از 12بازی به پیروزی برساند اما لااقل این تیم را با کلین‌شیت آشتی داد. بهترین بازیکن بازی نساجی و آلومینیوم هم ایوب کلانتری بود که البته نمره چندان بالایی نگرفت (7.25) اما در مسابقه‌ای که همه بازیکنانش نمایش متوسطی داشتند، به‌عنوان برترین بازیکن زمین از نگاه متریکا برگزیده شد. او به همراه متین کریم‌زاده (7.13)، علیرضا حقیقی (7.10) و حسین پورحمیدی (7.07) تنها بازیکنان زمین بودند که نمره بالاتر از 7 گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید