• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189232
+
-

وسوسه 60میلیارد تومانی

پیشنهاد سنگین یک باشگاه صنعتی به ساپینتو، ممکن است سرمربی محبوب استقلالی‌ها را از این تیم جدا کند

وسوسه 60میلیارد تومانی

 در فاصله 4هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ برتر، هنوز تکلیف ریکاردو ساپینتو برای ماندن یا جدایی از استقلال مشخص نیست. او حتی در کنفرانس خبری قبل از بازی با هوادار، وقتی با سؤال یک خبرنگار در مورد تمدید قرارداد با استقلال مواجه شد، ترجیح داد در مورد فصل آینده صحبتی نکند ولی هواداران استقلال امیدوارند ساپینتو فصل بعد هم هدایت این تیم را برعهده داشته باشد. البته ساپینتو بعد از برکناری مصطفی آجورلو از مدیرعاملی باشگاه استقلال، با حاشیه‌های مختلفی در این تیم روبه‌رو شد که مهم‌ترینش اختلاف شدید با علی فتح‌الله‌زاده و بحران مالی در باشگاه بود. او همچنان از وضعیت بحرانی در باشگاه ناراضی است و ادامه این روند حتی ممکن است استقلال را با خطر از دست دادن این مربی مواجه کند. جالب اینجاست که ماتا -دستیار ساپینتو- هم هفته گذشته با صراحت اعلام کرد که هنوز مشخص نیست آنها فصل آینده هم در استقلال بمانند.

  پیشنهاد تیم صنعتی
درحالی‌که هنوز تکلیف ساپینتو برای فصل بعد مشخص نیست، اکثر پیشکسوتان استقلال بر حفظ این مربی تأکید دارند. با این حال حجت کریمی سرپرست فعلی باشگاه استقلال هنوز صحبتی در مورد حفظ او نداشته و ظاهرا تمرکز اصلی‌اش روی پرداخت طلب استراماچونی است. ساپینتو اما در شرایط فعلی با پیشنهاد یک تیم صنعتی در لیگ برتر ایران مواجه شده است؛ تیمی که در چند سال اخیر هزینه‌های قابل توجهی کرده و حالا می‌خواهد جاه‌طلبی‌هایش را برای فصل آینده بیشتر کند. مدیران این باشگاه از طریق یک واسطه این پیشنهاد را به ساپینتو داده‌اند و خواهان برگزاری جلسه با این مربی هستند ولی او همه‌‌چیز را به پایان فصل موکول کرده و گفته که فعلا نمی‌تواند در مورد این پیشنهاد به‌طور جدی فکر کند. خبرهای پشت پرده هم حاکی از آن است که این باشگاه حاضر است برای فصل آینده 1.2میلیون دلار (61میلیارد تومان) به مربی پرتغالی پرداخت کند و حتی درنظر گرفتن این دستمزد را به ساپینتو هم اعلام کرده است.

  پیشنهاد تیم‌های عربی
ساپینتو در حال حاضر 2پیشنهاد هم از کشورهای عربستان و قطر دارد که طبیعتا می‌تواند یک چالش وسوسه‌انگیز برای این مربی پرتغالی باشد. استقلال بعد از قهرمانی در لیگ برتر با جدایی فرهاد مجیدی با شوک بزرگی مواجه شد ولی نتایج و عملکرد ساپینتو، او را نزد هواداران تبدیل به یک مربی محبوب کرد. بنابراین از دست دادن این مربی، اتفاقی تلخ برای آبی‌های پایتخت خواهد بود. نزدیکان ساپینتو می‌گویند که او هنوز هیچ تصمیم روشنی در مورد فصل آینده نگرفته و یکی از مسائلی که ذهن او را درگیر کرده، بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا است. او امید زیادی برای حضور در این جام همراه با استقلال داشت ولی این اتفاق می‌تواند نقش مهمی در تصمیم ساپینتو داشته باشد. یکی از بازیکنان استقلال در مورد احتمال ماندن ساپینتو به همشهری می‌گوید: «دو سه بازیکن تیم در مورد تصمیم ساپینتو برای فصل بعد از او سؤال کرده‌اند ولی جواب روشنی نداده و ما هم نمی‌دانیم درنهایت قرار است بماند یا جدا شود.»
استقلال برای حفظ ساپینتو در موقعیتی سخت قرار گرفته و هنوز تکلیف تیم مدیریتی جدید در این باشگاه هم مشخص نشده است. شاید بزرگ‌ترین کاری که حجت کریمی در چند هفته آینده می‌تواند انجام دهد، تمدید قرارداد ساپینتو است ولی این کار آسانی نیست. ساپینتو، استقلال و تماشاگرانش را دوست دارد اما تداوم مشکلات فعلی این مربی را از تمدید قرارداد منصرف خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید