• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189243
+
-

نکته بازی/ فدراسیون اگر این کاره بود...

پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، طی روزهای گذشته درگیر پرداخت قسط دوم مطالبات رادوشوویچ بود. گویا ابتدا قرار شده بود فدراسیون فوتبال در این زمینه به باشگاه کمک کند و مقدمات پرداخت مبلغ از محل مطالبات پرسپولیس در کنفدراسیون را فراهم بیاورد اما این اتفاق رخ نداد. نهایتا هم پرسپولیس در آخرین روزهای مهلت قانونی، پول رادو را به حسابش ریخت و در بیانیه‌ای طعنه‌آمیز نوشت: «باشگاه برای انجام این امر تا ۲۶ فروردین فرصت داشت ولی با توجه به همکاری نکردن فدراسیون با وجود قول‌هایی که داده شده بود، باشگاه این مهم را پیش از موعد مقرر انجام داد.» خب البته اگر فدراسیون تاج این کاره بود که دستمزد ویلموتس را به‌موقع پرداخت می‌کرد تا اینطور نقره‌داغ نشویم. چه انتظاراتی دارید از آنها!

اجازه هست بنویسیم کلین‌شیت؟
نساجی این هفته نخستین دستپخت مربی جوان و اسپانیایی‌اش یعنی کارلوس هرناندس را چشید و در برابر آلومینیوم اراک به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. این نتیجه اگرچه باعث نشد طلسم نبردن‌های تیم مازندرانی بشکند، اما حداقل حسنش این بود که کمک کرد علیرضا حقیقی بعد از 12هفته دروازه‌اش را بسته نگه‌دارد و به‌اصطلاح کلین‌شیت کند. خب البته آقای حقیقی هفته قبل تذکر دادند که استفاده از این کلمه را خیلی نمی‌پسندند و عقیده دارند تعداد کلین‌شیت‌ها نمی‌تواند محک خوبی برای کیفیت گلرها باشد. شاید هم از این به بعد باید دروازه‌بان‌ها را با تعداد گل‌های زده‌شان بسنجیم(!) اما به هر حال همه جای دنیا از این معیار استفاده می‌شود و در اسپانیا هم هر فصل به گلری که کمترین تعداد گل خورده را داشته باشد، جایزه سامورا می‌دهند.

عجب اشتباه بزرگی کردید
باشگاه استقلال بعد از مدت‌ها حرف و حدیث، بالاخره هفته گذشته متحمل تغییرات مدیریتی شد. علی فتح‌الله‌زاده رفت و حجت کریمی به جای او سرپرست موقت باشگاه شد. حالا نخستین اقدام مدیر جدید، ابطال احکام فتح‌الله‌زاده بوده است. رسانه رسمی باشگاه طی خبری کوتاه در این مورد نوشت: «براساس تصمیم هیأت‌مدیره استقلال و اعلام حجت کریمی، سرپرست این باشگاه کلیه احکام صادر شده برای مشاوران باشگاه از این پس فاقد اعتبار است.» خب اگر از ما می‌پرسید این واقعا تصمیم اشتباهی بود. علی فتح‌الله‌زاده که الکی به این مشاوران حکم نداده بود. هر کدام از آنها یک گنجینه بزرگ از تجربیات به درد بخور بودند. اصلا جناب شوالیه با همین مشورت‌ها توانست کاری کند که قهرمان بی‌شکست لیگ ایران از حضور در آسیا محروم شود! حقیقتا حیف است اینها را کنار بگذارید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید