چرا ونتاکسیهای سقف بلندی که قرار بود وارد خطوط تاکسیرانی شوند را نمیبینیم؟ این روزها خیلی از شهروندان پر و پاقرص تاکسیسواری در تهران این سؤال را میپرسند؛ مثل آنهایی که در تقاطع بزرگراه آیتالله رفسنجانی- خیابان ولیعصر(عج)، یا زیرپل سیدخندان، میدانهای آزادی، هفتتیر، پونک و ونک، سوار ونهای بعضا زَهوار درفته میشدند، اما چند سالی میشود که خبری از همین ونها هم نیست. این شهروندان، دلخوش کرده بودند که بهزودی ونهای نو با اندازهای بزرگتر از راه میرسند و مصایب در انتظار ماندن برای رسیدن تاکسی و مسافربرهای شخصی تمام میشود. با این حال، به جز مورد محدود، هنوز خبری از فعالیت 630ونتاکسی جدیدی که آبانماه سال گذشته رونمایی شدند، نیست. اصل ماجرا چیست؟
قضیه از این قرار است که سال گذشته از طریق تفاهم وزارت کشور و شهرداری 630ونتاکسی تامین و رونمایی شد تا به مرور به ناوگان حملونقل عمومی شهر تهران افزوده شود. بعدها اما مشکل پلاکگذاری به میان آمد؛ به همینخاطر شهرداری قدم پیش گذاشت، ولی خیلی زود معلوم شد نیروی انتظامی،گیری سر این موضوع ندارد. مشکل از جای دیگری آب میخورد؛ اینکه وزارت کشور، سهم 70درصدی خود برای تامین و ورود این تعداد خودروها را واریز نکرده؛ در حالی شهرداری سهم یکسومی خود را که حدود 277میلیارد تومان میشود پرداخت کرده است. البته مهدی وحدتکار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفته که بهزودی این 70درصد هم از سوی وزارت کشور واریز خواهد شد تا ونهای جدید، وارد ناوگان شوند؛ ونهای با سقف بلند که دردسرهای سوار و پیادهشدن مثل ونهای قدیمی را ندارند.
چرا ونتاکسیهای جدید را در شهر نمیبینیم؟
در همینه زمینه :