• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189019
+
-

پیگیری طرح کلان انتقال آب دریا به اصفهان

خبر روز
پیگیری طرح کلان انتقال آب دریا به اصفهان

با موافقت و تسهیلگری رئیس‌جمهور، مجوز یک مسیر مجزا برای انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان اخذ شد.
به‌گزارش همشهری، استاندار اصفهان با اعلام این خبر گفت: اکنون یک شرکت توانمند و 8پیمانکار در این طرح مهم در حال فعالیت هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد، پیش از این قرار بود، فاز نخست طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج‌فارس به اصفهان شهریورماه۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد، اما با سرعت‌گرفتن این پروژه، افتتاح فاز نخست آن با ظرفیت ۷۰ تا ۱۰۰‌میلیون مترمکعب تا بهمن‌ماه۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود. ابر پروژه انتقال آب خلیج همیشه فارس به استان‌های مختلف ازجمله استان صنعتی اصفهان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روزافزون مجموعه‌های بزرگ و کوچک تولیدی، رونق کسب‌وکار، جهش تولید، درآمدزایی و اشتغال‌زایی باشد. استان اصفهان با مشکلات بسیاری در زمینه مصرف آب مواجه است و اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس در استان می‌تواند مشکل کمبود آب صنایع استان را برطرف کند.
سیدرضا مرتضوی اضافه کرد: از آغاز دولت مردمی سیزدهم با واگذاری اختیارات به استان‌ها طرح‌های نیمه‌تمام که چندین سال به دلایل متعدد معطل مانده بود، به بهره‌برداری رسید.
ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اصفهان نیز از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1950مصوبه داشته است.
مرتضوی ادامه داد: ۳۳درصد مشکلات تولید در استان مربوط به حوزه بانکی بود که رسیدگی شد. استاندار اصفهان افزود: سال گذشته ۳۲هزارو۱۰۷‌میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال در استان به متقاضیان پرداخت شد. نسبت منابع به مصارف بانکی در استان اکنون ۷۶درصد است که به رشد قابل‌توجهی رسیده است.

اصفهان؛ رتبه دوم درآمدزایی در کشور
استاندار اصفهان افزود: رتبه اشتغال و کسب‌وکار استان اصفهان از ۲۳ در سال‌های پیش به رتبه5 در پایان 3ماهه سوم۱۴۰۱ رسیده بود. استاندار اصفهان افزود: این استان نزدیک به ۳۱هزار میلیارد درآمد برای کشور ایجاد کرده اگرچه هزینه‌هایی که فقط برای اداره بخش‌های مختلف استان می‌شود نیز بسیار انبوه است، بنابراین با وجود اینکه اصفهان از نظر درآمد برای کشور در رتبه دوم است، اما در میزان هزینه‌ها نیز در جایگاه دوم قرار داریم.
مرتضوی خاطرنشان کرد: هوای تهران سال گذشته ۷۲برابر پاک‌تر از اصفهان بود که بیان همین مسئله در ستاد ملی آلودگی هوا منجر به پیگیری ویژه این مسئله ‌در استان شد.
مرتضوی گفت: مجموعه این اقدامات که برخی تکمیل‌کننده فرایندهای پیشین بوده است، باید به‌عنوان ثمره نظام به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه رسانه از مهم‌ترین ارکان حکمرانی در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: مدیریت استان برای شنیدن حرف مردم، انتقادات و اطلاع‌رسانی خدمات و اقدامات انجام‌شده به رسانه نیازمند است.
استاندار اصفهان استفاده از ظرفیت رسانه‌ها با توجه به راهبرد دشمن در تضعیف نظام و کشور را ضروری دانست و افزود: جایگاه رسانه به‌عنوان ابزار مهم جهاد تبیین و معرفی خدماتی که در کشور انجام می‌شود، بسیار ‌مهم است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید