• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189003
+
-

عملیات قادر

دفاع‌مقدس
عملیات قادر

جلد پنجاه‌ونهم از مجموعه کتاب‌های«تقویم تاریخ دفاع‌مقدس» با عنوان «عملیات قادر» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
این کتاب با استناد به اسناد و مدارک حقیقی و موجود و نشأت‌گرفته از رخدادهای جنگ، به واکاوی حوادث و رویدادهای تیرماه 1364 می‌پردازد.
این مجموعه که به همت محققان مرکز پژوهش‌های دفاع‌مقدس نزاجا تدوین شده، با استناد به گزارش‌های نوبه‌ای عملیات‌ها، مروری بر مطبوعات دوران دفاع‌مقدس و انبوهی از اسناد و مدارک دیگر فراهم آمده است. کتاب«عملیات قادر» به مراحل حساس و سرنوشت‎سازی از دوران دفاع‌مقدس می‌پردازد؛ ازجمله اینکه، مرحله اول عملیات بزرگ قادر در تاریخ 23تیرماه به‌منظور تصرف ارتفاعات حساس منطقه، قطع خطوط ارتباطی و تدارکاتی ضدانقلابیون و نزدیک‌ شدن به راه‌های اصلی و خطوط مواصلاتی دشمن به اجرا درآمد.
این عملیات با هدایت و کنترل قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) قرارگاه مشترک ارتش و سپاه و با فرماندهی سپهبد شهیدعلی صیادشیرازی در منطقه عمومی سیدکان آغاز شد و بعد از 17روز تلاش به پایان رسید.
جلد پنجاه‌ونهم از مجموعه کتاب‌های «تقویم تاریخ دفاع‌مقدس» با عنوان «عملیات قادر» با تالیف فرهاد بهروزی در 1424صفحه به قیمت 202هزار تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید