• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189000
+
-

رونمایی از 40 نسخه خطی صحیفه سجادیه

دریچه
رونمایی از 40 نسخه خطی صحیفه سجادیه

40 نسخه خطی صحیفه سجادیه متعلق به قرون مختلف، در بخش ترویج صحیفه سجادیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.
به گزارش همشهری، مراسم رونمایی از ۴۰نسخه خطی صحیفه سجادیه در هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مراسم رونمایی از این مجموعه گفت: این مجموعه که به همت گروهی از محققان، از مجموعه‌های خطی کتابخانه‌های مختلف ایران و جهان گردآوری شده و در قالب عکس‌ کتاب‌های خطی صحافی شده است، ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های مختلف در حوزه نسخه‌شناسی صحیفه سجادیه و بررسی اختلاف نسخه، برای محققان و علاقه‌مندان به نسخه‌های خطی فراهم کرده است.
او افزود: سیری در تاریخ نگارش متن صحیفه سجادیه همچنین جلوه‌های هنری تهذیب، خط و نگارش برای علاقه‌مندان به هنر نیز می‌تواند در این آثار قابل‌توجه باشد. به‌گفته مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، قدیمی‌ترین نسخه صحیفه سجادیه، که در سال ۴۱۶ هجری قمری نگاشته شده است، هم‌اکنون در گنجینه کتاب‌های خطی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید