• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18860
+
-

گلایه‌های شورای صنفی نمایش از صداو‌سیما


سخنگوی شورای صنفی نمایش با انتقاد از بی‌توجهی صدا و سیما به تبلیغ طرح اکران رمضان، از افزایش فروش و مخاطب در روزهای ابتدایی این‌ماه نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامرضا فرجی درباره وضعیت طرح اکران ‌ماه رمضان و استقبال مخاطبان از آن به ایسنا گفت: با توجه به اینکه صاحبان آثار سینمایی و سینماداران برای اجرای طرح ویژه‌ماه مبارک رمضان به احترام مردم و مخاطبان سینما از حقوق خود گذشته و بر نیم‌بها بودن بلیت توافق کردند، این انتظار وجود داشت که صدا و سیما هم در این طرح مشارکت کند و در بخش آگهی و تبلیغ طرح‌ ماه رمضان تأثیرگذار باشد و باعث رونق صنعت سینمای کشور و حمایت از تولیدات داخلی شود. با این حال با وجود اینکه چنین اتفاقی رخ نداد و نیز با وجود شرایطی همچون‌ماه مبارک رمضان، حال و هوای جام‌جهانی و امتحانات خردادماه، آمار استخراج‌شده از سایت‌‌های فروش آنلاین بلیت نشان می‌دهد که در نیمه اول این‌ ماه میزان مخاطب و فروش با افزایش روبه‌رو بوده است. به گفته فرجی، سال ۹۶ در همین بازه‌زمانی رقم فروش با ۸۰۵ هزار نفر تماشاگر ۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان بوده و امسال با ۹۹۴ هزار نفر به رقم ۷‌میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان رسیده است. این گزارش و انتقادها از عملکرد صدا‌وسیما در حالی است که برخی از سینماداران، طرح اکران ‌ماه رمضان را به‌دلیل نبود تبلیغ و اطلاع‌رسانی کافی شکست‌خورده می‌دانند و از آن سو با نزدیک شدن به مسابقات جام‌جهانی، برخی فیلمسازان هم به‌شدت با پخش فوتبال در سینماها مخالف هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید