سخنگوی شورای صنفی نمایش با انتقاد از بیتوجهی صدا و سیما به تبلیغ طرح اکران رمضان، از افزایش فروش و مخاطب در روزهای ابتدایی اینماه نسبت به سال گذشته خبر داد.
غلامرضا فرجی درباره وضعیت طرح اکران ماه رمضان و استقبال مخاطبان از آن به ایسنا گفت: با توجه به اینکه صاحبان آثار سینمایی و سینماداران برای اجرای طرح ویژهماه مبارک رمضان به احترام مردم و مخاطبان سینما از حقوق خود گذشته و بر نیمبها بودن بلیت توافق کردند، این انتظار وجود داشت که صدا و سیما هم در این طرح مشارکت کند و در بخش آگهی و تبلیغ طرح ماه رمضان تأثیرگذار باشد و باعث رونق صنعت سینمای کشور و حمایت از تولیدات داخلی شود. با این حال با وجود اینکه چنین اتفاقی رخ نداد و نیز با وجود شرایطی همچونماه مبارک رمضان، حال و هوای جامجهانی و امتحانات خردادماه، آمار استخراجشده از سایتهای فروش آنلاین بلیت نشان میدهد که در نیمه اول این ماه میزان مخاطب و فروش با افزایش روبهرو بوده است. به گفته فرجی، سال ۹۶ در همین بازهزمانی رقم فروش با ۸۰۵ هزار نفر تماشاگر ۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان بوده و امسال با ۹۹۴ هزار نفر به رقم ۷میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان رسیده است. این گزارش و انتقادها از عملکرد صداوسیما در حالی است که برخی از سینماداران، طرح اکران ماه رمضان را بهدلیل نبود تبلیغ و اطلاعرسانی کافی شکستخورده میدانند و از آن سو با نزدیک شدن به مسابقات جامجهانی، برخی فیلمسازان هم بهشدت با پخش فوتبال در سینماها مخالف هستند.
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب :
18860
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/B8WJ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved