• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188092
+
-

تعلیق موقت حکم بازداشت عمران‌خان

دادگاه‌های اسلام‌آباد و لاهور احکام بازداشت نخست‌وزیر سابق پاکستان را با پذیرش وثیقه، تعلیق کردند

دریچه
تعلیق موقت حکم بازداشت عمران‌خان

دادگاه عالی اسلام‌آباد، حکم بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان را به حالت تعلیق درآورد. همچنین دادگاه عالی لاهور وثیقه ارائه شده از سوی عمران‌خان در پرونده قضایی دیگری را که در اوایل هفته جاری علیه وی تشکیل شده بود، تأیید کرد. خان روز جمعه با همراهی تعداد زیادی از هواداران خود وارد دادگاه لاهور شد تا در پرونده‌هایی که در دادگاه‌های لاهور و اسلام‌آباد در پی درگیری‌ها علیه وی تشکیل شده است، ضمانت آزادی موقت بگذارد. دادگاه برای پرونده‌های ثبت شده علیه خان در لاهور 10روز زمان داد و برای پیگیری پرونده‌های ثبت شده در اسلام‌آباد تا 24مارس یعنی یک هفته دیگر به خان مهلت داده است.
ازهر صدیق، کارشناس حقوقی نزدیک به خان به الجزیره گفت که درخواست وثیقه از دادگاه‌ها امری عادی است. الجزیره همچنین گزارش داده است پس از درگیری هفته گذشته هواداران خان و پلیس که به دنبال تلاش برای دستگیری نخست‌وزیر سابق پاکستان صورت گرفت، حداقل 4 پرونده جدید در دادگاه لاهور علیه عمران‌خان تشکیل شده است.
با وجود آنکه حکم بازداشت صادر شده علیه خان در دادگاه اسلام‌آباد که مربوط به پرونده ادعایی فساد است، به‌صورت موقت تعلیق شده، اما دادگاه از خان خواسته است تا روز شنبه در دادرسی بدوی در اسلام‌آباد حاضر شود. فیصل فرید چودری، وکیل خان به الجزیره گفت: «ما روز شنبه حضور عمران‌خان در دادگاه را تضمین خواهیم کرد.» خان پیش‌تر هم در مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه تأکید کرده بود که قصد دارد در دادگاه اسلام‌آباد حاضر شود. مسرت چیما، عضو ارشد حزب تحریک انصاف که خان رهبری آن را برعهده دارد، گفت: «نخست‌وزیر پیشین پاکستان هیچ‌گاه از حضور در دادگاه ابایی نداشته و تأخیر صورت گرفته صرفا به‌دلیل برخی نگرانی‌های امنیتی بوده است.» چیما افزود: «عمران‌خان هرگز قصد به چالش کشاندن جایگاه دادگاه را نداشت و تمام چیزی که او گفت این بود که محل دادگاه شلوغ است و نگرانی‌های امنیتی واقعی وجود دارد و به همین دلیل درخواست کرد که همه پرونده‌ها با هم یک‌جا بررسی شوند.» عمران‌خان نیز در گفت‌وگویی با الجزیره تأیید کرده است که از زمان برکناری وی در پارلمان در‌ ماه آوریل 2022 یعنی از حدود یک سال پیش تا‌کنون، حداقل 85پرونده علیه او تشکیل شده است. خان همچنین بدون نام بردن از کسی گفت: «من معتقدم همان افرادی که می‌خواهند من را به زندان بیندازند، مسئول سوءقصد به جان من بوده‌اند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید