• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188032
+
-

در‌های بهشت زهرا شبانه‌روزی باز است

بهترین راه‌های رسیدن به بزرگ‌ترین آرامستان تهران در آخرین پنجشنبه و جمعه سال کدام است؟

محمد سرابی- روزنامه‌نگار

بنا بر رسم هر ساله، شهروندان در آخرین پنجشنبه و جمعه سال برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌های بزرگ می‌روند و این سنت دیرینه و حسنه را به‌جا می‌آورند. در شهر‌هایی مانند تهران این آیین از امروز تا جمعه برگزار می‌شود. با وجود ساخت بزرگراه‌های وسیع در اطراف بهشت‌زهرا(س) که دسترسی به آن را فراهم می‌کند، پنجشنبه و جمعه آخر سال ترافیک شدیدی در این محدوده رخ می‌دهد که به‌دلیل استفاده از خودرو‌های شخصی و مراجعه خانوادگی است. امسال بنا بر اعلام سازمان بهشت زهرا، به‌مدت 3‌روز پیاپی در‌های بهشت زهرا شب و روز باز است.
از طرف دیگر با توجه به حضور چشمگیر زائران در این آرامستان و گلزار شهدا، سازمان هیچ خدمتی را برای برگزاری مراسم‌ عزاداری به مراجعه‌کنندگان ارائه نمی‌دهد و فقط خاکسپاری متوفیان به‌صورت معمول و عادی انجام می‌گیرد. همچنین برگزاری هرگونه مراسم یادبود ختم، هفتم و چهلم و سال ممنوع است و میز و صندلی و سایبان از طرف سازمان بهشت زهرا(س) در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار نمی‌گیرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به باز بودن ۲۴ساعته درهای بهشت زهرا(س) گفت: توصیه من به شهروندان این است که شب هنگام نیز می‌توانند به بهشت زهرا مراجعه کنند؛ زیرا از نظر امنیتی و ترافیکی تمام تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و هیچ مشکلی برای ورود شهروندان به بهشت‌زهرا نخواهیم داشت.
سردار محمدحسین حمیدی افزود: صبح تا بعد‌ازظهر جمعه اوج حضور شهروندان در بهشت‌زهراست و از شهروندان می‌خواهیم صبر کافی داشته باشند و اگر می‌توانند در روز پنجشنبه به بهشت زهرا مراجعه کنند.
او تأکید کرد: برای کنترل ترافیک تمام امکانات بهشت زهرا تجهیز و شبکه معابر تکمیل شده است. تمامی اقدامات برای جمعیتی که در این دو روز به بهشت‌زهرا می‌آیند، کفایت نمی‌کند و شهروندان باید همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید