• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188031
+
-

تصاویر درختان باغ‌فیض برای سال94 است

درشهر
تصاویر درختان باغ‌فیض برای سال94 است

چندی پیش عکس خبری با عنوان «قلع و قمع درختان در باغ‌فیض تهران برای انبوه‌سازی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که معلوم نبود برای چه زمانی است. این تصویر، واکنش منفی عده‌ای از شهروندان برای از بین رفتن تعداد انبوهی از درختان را به همراه داشت. به همین‌خاطر روزنامه همشهری از شهرداری منطقه 2که این محدوده در آن واقع شده، پیگیر ماجرا شد و سرانجام روابط‌عمومی این منطقه درخصوص قطع درختان در بزرگراه اشرفی‌اصفهانی جنب مسجد‌الرضا(ع) اعلام کرد: «براساس مستندات موجود در سامانه‌های شهرداری تهران، خشک یا قطع کردن درختان در ملک مذکور قبل از سال۱۳۹۴ به دلایل نامشخص همچون تنش کم‌آبی و... اتفاق افتاده که تعداد ۱۱۳اصله درخت گزارش شده است.»  
شهرداری این منطقه عنوان کرد که تصاویر کنونی و همچنین تنه درختان دال بر این موضوع است که این درختان سال‌ها در وضعیت خشک بوده و حتی برخی از آنها دچار پوسیدگی شده‌اند. گزارش ثبت‌شده در سال۱۳۹۷ مربوط به عدم‌احیای باغ هم گواهی بر این مسئله دارد. اینطور که اسناد نشان می‌دهد در سال۱۴۰۰ پس از درخواست مالک ملک مذکور برای اخذ پروانه ساختمانی، پرونده پلاک به کمیسیون ماده۷ ارسال شده و این موضوع در فروردین۱۴۰۱ در کمیسیون مطرح می‌شود. نکته اینجاست ملک همجوار با مسجدالرضا(ع) در سال۱۳۸۵ با ثبت اکثر درختان سبز، به‌عنوان باغ شناخته شده بود و در ادامه با استناد به‌گزارش سال۱۳۹۴ ملک باغ شناخته و مالک به پرداخت ۱۴۷میلیارد تومان جریمه نقدی، کاشت ۴۳۳اصله درخت بن ۱۵سانت در محل ملک و غرس ۱۳۰۰اصله درخت در فضاهای عمومی محکوم شده است. این حکم پس از تأیید در شورای اسلامی شهر تهران در مهرماه امسال به شهرداری منطقه۲ ابلاغ شده و فرایند پیگیری قانونی آن نیز از طریق ابلاغ موضوع به مالک و پیش‌آگهی توسط منطقه انجام شده است.
روابط‌عمومی منطقه2 درباره بحث مطرح شده تحت عنوان قطع درختان برای انبوه‌سازی‌ مسکن نیز توضیح داد: «ملک مذکور با استناد به آیین‌نامه ماده۱۴ قانون شهری، باغ تشخیص داده شده است و امکان ساخت انبوه در ملک مذکور به هیچ عنوان وجود ندارد. براساس ضوابط قانونی احیای باغ و ساخت خانه‌باغ با ۱۵درصد سطح اشغال تنها راه پیش‌ روی مالک است و برهمین اساس مباحث مطرح‌شده درخصوص انبوه‌سازی‌ با ضوابط قانونی هیچ‌گونه مطابقتی ندارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید