• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187837
+
-

آسانسورهای ۱۶ ایستگاه مترو استاندارد شد

مجری خط 7 متروی تهران درباره آخرین وضعیت دریافت مجوز آسانسورهای مترو گفت: تمام مشکلات استاندارد آسانسور‌های ۱۶ ایستگاه حل شده و تنها مسئله دسترسی در عمق بالاتر از ۱۱متر است. این موارد هم در حال بررسی‌های کارشناسی است تا وارد مدار شوند.
به‌گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی افزود: از بین این ۱۶آسانسور باقیمانده، مشکل ۶آسانسور در ایستگاه‌های هلال‌احمر، چهل‌تن، دولاب و کمیل  امسال حل خواهد شد. امیدواریم سال بعد نیز مسئله آسانسورهایی با عمق بالاتر از ۱۱متر را حل کنیم. ما با سازمان استاندارد به یک جمع بندی رسیده‌ایم تا این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنیم. او اظهار کرد: ما به این آسانسورها یک دسترسی داده‌ایم؛ به‌عنوان مثال در آسانسور چهل تن دولاب یا هلال احمر به‌دلیل اینکه همجوار با پله فرار بودند، یک دیوار بین آسانسور و پله فرار وجود دارد و ما در هر ۱۱متر، دیوار را باز کردیم و یک در برای خروج مسافر گذاشتیم تا مشکل آسانسورها حل شود.
 برخی از ایستگاه‌ها مانند ایستگاه میلاد، مدافعان سلامت امکان چنین دسترسی را ندارند و در حال بررسی موضوع با مسئولان سازمان استاندارد هستیم و به همین دلیل نهایی شدن سرنوشت این آسانسورها مقداری طولانی‌تر شده است.
یوسفی افزود: ایستگاه‌های مهدیه و محمدیه تنها نقاطی در خط۷ هستند که پله برقی ندارند و نیاز به ۱۰پله‌برقی دارند. امسال سفارش ساخت به پیمانکار داده‌ایم اما در سال‌جاری با توجه به افتتاح ایستگاه دادمان، فرصت نصب این پله‌برقی‌ها را نداریم. می‌توانم قول دهم که در 3‌ماه ابتدایی سال آینده این پله‌برقی‌ها نصب خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید